مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا | معرفی 4 راه مهاجرت کانادا – نیکان اپلای

معرفی 4 راه مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا رویا نیست!

مشخصا یکی از داغ ترین بحث های این روزا بین خیلی از ایرانی ها بحث  مهاجرت به کانادا  هست. اینکه از بین تمام کشورهای دیگه چرا ایرانی ها علاقه خاصی به مهاجرت به کانادا دارن خودش قطعا جای بحث داره و دلایل مختلفی هم داره. از جمله شرایط اقتصادی پایدار و خوب، رفاه اجتماعی و از همه مهم تر مهاجر پذیر بودن کانادا باعث شده که تو این سالها کانادا مورد توجه افراد زیادی از هر کجای دنیا برای مهاجرت باشه.
مهاجرت به کانادا

راه های مهاجرت به کانادا

همونطور که گفتیم کانادا مقصد و هدف خیلی از مهاجرها از کشورهای مختلف و از جمله ایران هست. به خاطر همین دولت این کشور، راه ها و روش های مهاجرتی مختلفی رو پیش پای افرادی که تمایل به مهاجرت به کانادا دارن میذاره. شما هم با توجه به شرایط شخصی و اجتماعی خودتون میتونید از بین راه های مختلف مثل تحصیلی ، سرمایه گذاری ، کاری ، استارت آپی و غیره یکی رو انتخاب و مراحلش رو طی کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق کاری

شاید بتونیم بگیم یکی از بهترین و در عین حال سخت ترین راه های مهاجرت به کانادا همین روش کاری هست. اگر شما متقاضی اخذ این نوع ویزا برای مهاجرت به کانادا هستید، باید بدونید که راه های مختلفی برای دریافت ویزای کاری هست. مثل اکسپرس اینتری، برنامه های استانی و خوداشتغالی. که شما میتونید بر اساس شرایط خودتون بهترین راه رو انتخاب کنید. یکی از امتیازهای مثبت برای اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری این هست که شما از طرف یک کارفرما در کانادا جاب آفر یا پیشنهاد کاری داشته باشید.
مهاجرت کاری به کانادا

 مهاجرت به کانادا از طریق تحصیلی

شاید بتونیم بگیم یکی از سریع ترین راه های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیلی هست. پذیرش تحصیلی کانادا میتونه در مقطع مدرسه، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا باشه. از اونجایی که سطح علمی دانشگاه های کانادا بالا هست و از طرفی نسبت به خدماتی که ارائه میکنن هزینه معقولی هم میگیرن و از طرف دیگه افرادی که پذیرش تحصیلی گرفتن میتونن بعد از پایان تحصیل شون PR  کانادا یا اقامت دائم کانادا رو هم بگیرن ، پذیرش تحصیلی یکی از راه های پرطرفدار مهاجرت به کانادا هست.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط پذیرش تحصیلی در کانادا

شما برای اینکه بتونید در دانشگاه های کانادا یا کالج های کانادا پذیرش بگیرید، لازمه یه شرایط اولیه ای رو داشته باشید. از جمله این شرایط مهم میتونیم به داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس اشاره کنیم. در کنار مدرک زبان شما نیاز به داشتن تمکن مالی لازم برای زندگی در زمان تحصیل هستید . هزینه تحصیل برای مهاجرها در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه و استان های مختلف کانادا متنوع هست. برای دریافت پذیرش در مقطع دکترا هم شما نیاز به مذاکره و پذیرش از طرف یه استاد راهنما یا سوپروایزر دارید. مشخصا شما برای اینکه بتونید نظر مثبت استاد راهنماها رو جلب کنید لازمه رزومه علمی قوی، نمره زبان عالی، سن مناسب و مقالات علمی بین المللی داشته باشید. البته باید حواستون باشه برای مهاجرت از این روش باید مراحل اپلای دانشگاه های کانادا رو کامل و دقیق انجام بدید.

اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

از اونجایی که کشور کانادا از جمله کشورهای پیشرفته اقتصادی هست و اقتصاد نسبتا پایدار و خوبی داره مورد توجه سرمایه گذارن خارجی زیادی قرار میگیره. دولت کانادا برای تقویت اقتصاد خودش نیاز به سرمایه گذارهای خارجی داره. به خاطر همین، در کنار سرمایه گذاری امکان مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت دائم رو هم برای سرمایه گذارها فراهم کرده. مشخصا برای سرمایه گذاری در کانادا راه های مختلفی وجود داره مثل ثبت شرکت ، خرید یه کسب و کار کانادایی یا کارآفرینی و … که شما بر اساس میزان سرمایه ای که دارید، میتونید یکی از این راه ها رو برای سرمایه گذاری و مهاجرت به این کشور انتخاب کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

یکی از روش های جدید اخذ اقامت این کشور، از طریق ویزای استارت آپی هست. مشخصا کسانی میتونن از این طریق اقدام به مهاجرت به کانادا بکنن که دارای ایده های نو و در عین حال سودده باشن.  اگر این ایده روی اقتصاد این کشور تاثیر مثبتی بذاره، شما میتونید امیدوار باشید که بتونید ویزای استارت آپی رو بگیرید. یکی از مهم ترین بخش هایی که برای گرفتن این نوع ویزا مهمه داشتن یه بیزینس پلن حرفه ای هست . به محض اینکه بیزینس پلن شما از طرف دولت کانادا تایید شد، هم به شما و هم به خانواده تون اقامت دائم کانادا میدن.

شرایط اخذ اقامت کانادا

مشخصا با توجه به روشی که برای مهاجرت به کانادا انتخاب میکنید شرایط و مدارک لازم کاملا متفاوت است . به عنوان مثال شرایط سطح زبانی که یه فردی که از طریق ویزای تحصیلی میخواد اقدام کنه کاملا با سطح زبانی که که یه فرد با ویزای استارت آپ یا سرمایه گذاری میخواد اقدام کنه متفاوت هست.

آیا دریافت اقامت کانادا بدون مدرک زبان شدنی هست ؟

در مورد شدنی بودن یا نبودن مهاجرت بدون دانش کافی زبان باید بگیم که شدنی هست اما عاقلانه نیست که شما تصمیم دارید تو یه کشوری زندگی کنید ولی زبان مردم اون کشور رو بلد نباشید. هزینه های کلاس زبان توی کانادا خیلی بالاست. برای همین به صرفه نیست که برید اونجا و تازه به فکر مدرک زبان بیفتید. پس خیلی بهتره که قبل از مهاجرت به این چیزها فکر کنید و در صورتی که زمان و شرایط لازم رو دارید حتما همین جا مدرک زبان تون رو بگیرید.

هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه های مهاجرت هم با توجه به روشی که برای مهاجرت انتخاب میکنید کاملا متفاوت هست . مثلا میزان پول و سرمایه ای که شما برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری نیاز دارید کجا و سرمایه ای که برای گرفتن ویزای تحصیلی یا کاری نیاز دارید کجا.

پس بر اساس روشی که برای مهاجرت انتخاب میکنید، هزینه های شما هم متفاوت میشه. به طور کلی هزینه های مهاجرت به کانادا به دو بخش تقسیم میشه :

  • هزینه به دولت کانادا برای بررسی پرونده ، انگشت نگاری ، هزینه های صدور ویزا و اجازه اقامت و…
  • هزینه وکیل و ترجمه مدارک و…

البته فقط این ها هم نیست. شما با ورود به کانادا هزینه های ریز و درشت زیادی دارید که حتما باید بتونید از پس اونها بر بیاید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!