آیا مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان ، شدنی‌ است؟

مهاجرت بدون زبان

توی همین چند ماهی که گذشت، چند تا از دوست‌هام رو دیدم که همه شرایط لازم برای مهاجرت رو داشتن، اما از اینکه هنوز نتونسته بودن نمره زبان رو بگیرن ناراحت و کلافه بودن. از طرفی هم ممکن بود فرصت‌هایی رو که پیش اومده بود از دست بدن. به همین خاطر مجبور شدن دنبال راه‌های مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان باشن . کانادا از کشورهایی هست که مهاجرت به اون بدون داشتن نمره زبان یه مقدار سخت هست. اما نشدنی نیست. فقط باید بگردید و ببینید که کدوم روش برای شما بهتر هست.

ما هم یه مقدار گشتیم و امروز می‌خوایم تجربه‌های خودمون از این جستجو رو با شما به اشتراک بذاریم.

 

5 راه شیرین برای مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان

کانادا در عین حال که یه کشور قدرتمند و توسعه‌یافته هست، اما به نیروی کار هم به شدت نیاز داره. به همین خاطر از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا محسوب میشه و با مهاجرهای خودش خیلی سازگارانه و عادلانه رفتار میکنه. همونطور که می‌دونید کانادا دو زبان رسمی داره، انگلیسی و فرانسوی. ما به عنوان مهاجر اگه بخواییم توی این کشور بمونیم باید سطح قابل قبولی از مهارت‌های این زبان‌ها رو داشته باشیم و همراه با مدارک دیگه، اون‌ها رو هم ارائه بدیم. آیلتس، تافل، CELPIP و TEF آزمون‌های زبانی مورد تایید کانادا هستند.

متاسفانه خیلی از متقاضی‌های مهاجرت -شاید حتی بتونن به زبان انگلیسی یا فرانسوی هم صحبت کنن- اما زمان کافی برای شرکت کردن توی آزمون و گرفتن نمره مورد قبول رو ندارن. برای اون‌هایی که مهارت کمتری دارن هم نداشتن نمره زبان یه مانع بزرگ‌تر محسوب میشه.

کشور کانادا به دلیل نیازش به نیروی انسانی متخصص و ماهر، برنامه‌های مهاجرتی و اقامتی متنوعی رو ترتیب داده.  این برنامه‌ها به نیروهای کار بین‌المللی از هر نقطه از جهان کمک میکنه تا به راحتی وارد این کشور بشن و برای اقتصاد کانادا مفید باشن و به رشد هر چه بیشتر اون کمک کنن. برای این افراد هم راه‌های متفاوتی هست که در ادامه راجع به اون‌ها صحبت می‌کنیم.

پیشنهاد کار یا Job offer

شاید بشه گفت موثرترین و راحت‌ترین راه برای اینکه خودتون رو بدون مدرک زبان به کانادا برسونید، داشتن پیشنهاد شغلی از یه کارفرمای مقیم توی این کشور هست. فقط باید ثابت کنید همین مقدار مهارتی که دارید برای انجام وظایف شغلی‌تون کافی هست. اگر کار مورد نظرتون نیاز به تسلط به زبان نداشته باشه که کارتون خیلی ساده‌تر هم میشه. کارفرمای شما باید شهروند کانادا باشه یا اقامت دائم این کشور رو داشته باشه. شما برای پیدا کردن یه فرصت شغلی خوب و شرایط اون می‌تونید به آژانس‌های کاریابی یا job bank سر بزنید. خوبه این رو هم بدونید که کار مورد نظر باید تمام وقت باشه و شما از طریق شغل‌های فصلی یا موقت نمی‌تونید مهاجرت کنید.

 

حمایت مالی یا sponsorship

در صورتی که یکی از اعضای خونواده شما بالای 18 سال سن داره، شهروند کاناداست یا مقیم دائم هست و این امکان رو داشته باشه که از شما حمایت مالی کنه، شما می‌تونید به واسطه اون فرد به کانادا مهاجرت کنید و در این شرایط هم نیاز به ارائه مدرک زبان ندارید. شما می‌تونید مقیم این کشور بشید، تحصیل کنید و یه شغل داشته باشید. شما به عنوان همسر و فرزند، پارتنر، پدر و مادر، مادربزرگ و پدربزرگ و خواهر و برادر فرد حامی می‌تونید با تعهداتی که این فرد در قبال شما به دولت کانادا میده، به این کشور سفر کنید. بستگان دیگه‌ای هم شامل این موضوع میشن اما برای اونها شرایط سخت‌تر و خاص‌تری وجود داره.

اما موضوعی که اهمیت داره این هست که فرد حامی باید توانایی مالی حمایت از افرادی که به واسطه اون به کانادا اومدن رو داشته باشه.

 

برنامه‌های استانی یا PNP

برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا هم میتونه یکی از سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور باشه. هر کدوم از ایالت‌ها و استان‌های کانادا برنامه‌ها و قوانین خاص خودشون رو دارن و با توجه به نیازها و الزامات خودشون می‌تونن مهاجرانی رو بپذیرن. این افراد باید به طریقی به اقتصاد و رشد اون استان کمک کنن.

البته توی این برنامه‌ها هم شما باید از مهارت‌های زبان تا سطح نسبتا خوبی برخوردار باشید. اما با فراهم بودن شرایطی مثل بالا بودن سابقه کاری یا تخصص امکان این وجود داره که محدودیت‌های کمتری برای شما در نظر گرفته بشه.

 

سرمایه‌گذاری در کانادا

اگر به عنوان یه سرمایه‌گذار مهاجرت می‌کنید، ممکن هست گزینه‌هایی وجود داشته باشه که نیازی به آزمون زبان نداشته باشید. شما می‌تونید با ثبت شرکت یا به عنوان یه کارآفرین توی این کشور سرمایه‌گذاری کنید. البته باز هم بستگی به استانی داره که قصد دارید در اونجا زندگی کنید. اما این روش هم روش موثری برای مهاجرت به کانادا بدون ارائه مدرک زبان هست. حتی اگر بخوایید به کبک هم برید کافی هست از سطح قابل قبولی از دانش زبان فرانسه برخوردار باشید.

مهاجرت بدون زبان

گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی کانادایی

خیلی از دانشگاه‌ها هستن که بدون مدرک زبان هم شما رو می‌پذیرند. اما این پذیرش، پذیرش Conditional یا مشروط هست. به این معنی که شما وقتی پذیرش گرفتید و وارد کانادا شدید، قبل از شروع ترم تحصیلی باید توی دوره‌های دو تا سه ماهه زبان انگلیسی یا فرانسه ثبت‌نام کنید و سطح قابل قبولی از مهارت‌های زبان رو به دست بیارید تا بتونید توی فضای آکادمیک ارتباط برقرار کنید و تحصیل کنید.

 

بهترین راه برای اینکه شما بتونید یک شهروند کانادایی بشید و از تمام مزایای اون بهره‌مند بشید این هست که امتیاز خودتون رو برای سیستم اکسپرس اینتری بالا ببرید. پس حتی اگر چه برای تحصیل و یا کار وارد این کشور شدید هر چه زودتر مهارت‌های زبانی خودتون رو تقویت کنید.

دولت کانادا اومده برنامه‌ای رو طراحی کرده به نام سیستم اکسپرس اینتری، که از طریق این برنامه افراد خارجی می‌تونن خیلی سریع‌تر از همیشه اقامت دائم این کشور رو به دست بیارن. برای اینکه شما بتونید از این طریق مقیم کانادا بشید فاکتورهایی مثل سن، میزان تحصیلات، سابقه کار، انطباق‌پذیری، پیشنهاد کار و مهارت‌های زبان شما ارزیابی میشن. به همین خاطر هست که میگم شما حتی اگه بدون مدرک زبان هم به کانادا مهاجرت کنید، اما برای موندن توی این کشور به این مهارت نیاز دارید. پس بعد از اینکه وارد خاک این کشور شدید حتما مهارت‌های زبان خودتون رو تقویت کنید.

 

اگر به مشاوره و راهنمایی‌های بیشتری در مورد مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان نیاز دارید میتونید از همین‌جا و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!