چرا باید گواهی پذیرش کبک CAQ بگیریم ؟

گواهی پذیرش کبک CAQ

همونطور که احتمالا با جستجو در زمینه مهاجرت تحصیلی تا الان بهش رسیدید اینه که یکی از ایالت های پرطرفدار کانادا برای مهاجرت تحصیلی برا دانشجویان، ایالت کبک هست. ایلات کبک به صورت کاملا اختصاصی قانون های خاص خودش رو برای انواع مهاجرت و خصوصا مهاجرت تحصیلی داره. و به این خاطر لازمه که اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ایالت کبک کانادا رو دارید اطلاعات خودتون در زمینه شرایط پذیرش در کبک رو بالا ببرید. یکی از چیزهایی که شما برای مهاجرت تحصیلی به کبک به اون نیاز دارید داشتن مدرک  گواهی پذیرش کبک CAQ  هست.

گواهی پذیرش کبک CAQ چی هست ؟

CAQ مخفف Quebec Acceptance Certificate  و به معنی گواهی پذیرش کبک است . 

شما اگر به عنوان یه دانشجوی بین الملی قصد ادامه تحصیل و پذیرش گرفتن از دانشگاه های کبک رو داشته باشید و قصد شما این باشه که بیشتر از 6 ماه در کبک به تحصیل در دانشگاه یا موسسات آموزش عالی کبک ادامه بدید، باید بدونید که علاوه بر  همه مدارکی که باید داشته باشید لازمه گواهی پذیرش کبک CAQ رو هم بگیرید .

شما به محض گرفتن پذیرش LOA از یکی از دانشگاه های یا کالج های ایالت کبک باید برای گرفتن گواهی پذیرش کبک از وزارت مهاجرت استان کبک در کانادا اقدام کنین و دقیقا بعد از گرفتن این گواهی هست که میتونید درخواست Study permit ویزای تحصیلی رو بدید.

مدارک لازم برای گرفتن گواهی پذیرش کبک یا  CAQ

اول از هر چیزی باید بدونیم که مدارک دقیق مورد نیاز برای درخواست گواهی پذیرش بسته به وضعیت شخصی متقاضی و کشوری که شهروند اون هست کاملا متفاوت هست. برای اینکه بدونید شما به عنوان یه متقاضی ایرانی به چه مدارکی نیاز دارید لازمه حتما سری به وب سایت اداره مهاجرت کبک بزنید. و حواس تون باشه که اگر به هر دلیل مدارک شما ناقص باشه یا چیزی رو به اشتباه ارسال کنید، درخواست‌تون رد میشه و شانس موفقیت دوباره تون خیلی کم میشه .

حداقل مدارک لازم برای درخواست CAQ شامل این موارد هست:

تصویر پاسپورت

نامه پذیرش

فرم امضا شده

پرینت حساب بانکی برای تاییدیه تمکن مالی

اسکن سوابق تحصیلی

 

مشخصا اولین چیزی که شما برای ارسال درخواست گواهی پذیرش کبک به اون نیاز دارید نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزش عالی ای هست که قصد ادامه تحصیل تو اونجا رو دارید. این نامه تحصیلی باید به صورت رسمی از دانشگاه مورد نظرتون ارسال بشه تا شما بتونید مراحل بعدی درخواست گواهی رو ادامه بدید.

بعد از اینکه همه مدارک لازم رو آماده کردید حالا نوبت پرداخت مبلغ در نظر گرفته شده برای اخذ گواهی پذیرش هست که لازمه با کارت اعتباری پرداخت کنید. بعد از پرداخت هزینه، فرم مورد نظر برای درخواست گواهی رو باید پرینت بگیرید و تمام اطلاعاتش رو به دقت پر کنید و در نهایت هم حتما پایین فرم رو امضا کنید و بعد هم همراه سایر مدارکی که ازتون درخواست شده برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.

بعد از گرفتن CAQ شما لازمه برای گرفتن مجوز تحصیلی در کانادا اقدام کنید چون همونطور یکه میدونید به غیر از شرایط استثنایی هیچ اتباع خارجی ای بدون گرفتن مجوز تحصیلی نمیتونه به خاک کانادا وارد بشه.

گرفتن گواهی پذیرش کبک چه قدر زمان میبره؟

مثل هر درخواست و گرفتن مدرک دیگه ای، گرفتن گواهی پذیرش در کبک هم کاملا بر اساس کشور مبدا و خیلی از مسائل دیگه مثل حجم درخواست های ارسال شده ممکنه زمان بر باشه. پس حتما توصیه میشه برای گرفتن این گواهی زمان کافی در نظر بگیرید. چون خود مهاجرت اون هم از نوع تحصیلی به حد کافی استرس زا هست، پس با درنظر گرفتن زمان کافی برای تمام مراحل میتونید از استرس این مراحل کم کنید.

برای گرفتن گواهی پذیرش کبک چه جوری باید اقدام کنیم ؟

مشخصا شما به عنوان دانشجویی که قصد گرفتن ویزای تحصیلی در کبک و گرفتن گواهی پذیرش کبک رو دارید اولین قدمی که باید بردارید اینه که وارد وب سایت رسمی اداره مهاجرت کبک بشید و فرم تقاضای گواهی پذیرش رو پر کنید و تمام اطلاعات خواسته شده در این فرم رو به صورت کاملا دقیق وارد کنید و بعد هم با کارت اعتباری هزینه رو پرداخت کنید. بعد از پرداخت هزینه لازمه فرمی که براتون ارسال میشه رو پرینت بگیرید و اون رو دقیق پر کنید و بعد هم برای اداره مهاجرت کبک ارسال کنید.

 

گواهی پذیرش کبک برای CAQ برای نیروی کار

اضافه بر دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در یکی از  دانشگاه های کبک رو دارن، افرادی هم که قصد کار کردن در این ایالت رو دارن اضافه بر مجوز کار موقت باید گواهی پذیرش کبک رو هم دریافت کنن. البته اگر مدت زمانی که شما میخواید در کبک کار کنید کمتر از 1 ماه باشه نیاز به این مجوز نیست. علاوه بر خود شخصی که میخواد برای کار اقدام کنه لازمه کل خانواده فرد هم این گواهی پذیرش کبک رو دریافت کنن.

مدت زمان اعتبار گواهی پذیرش کبک CAQ

اگر بخوایم به صورت کلی بگیم گواهی پذیرش کبک در حدود کل طول دوره تحصیلی فرد دانشجو معتبر هست. اما اگر شما بخواید مقطع تحصیلی خودتون رو تغییر بدید و مثلا از مقطع لیسانس وارد فوق لیسانس بشید حتما لازمه گواهی پذیرش خودتون رو تمدید کنید.

ممکنه در خواست ما برای گواهی پذیرش کبک رد بشه ؟

بله متاسفانه باید بگیم همه چی ممکنه. اگر درخواست گواهی پذیرش تون به هر دلیلی رد بشه حتما علت رد شدن درخواست براتون ایمیل میشه.

حالا به چه دلایلی ممکنه درخواست پذیرش کبک رد بشه ؟

  • اگر سابقه کیفری داشته باشید ممکنه درخواست تون رد بشه
  • اگر تمکن مالی کافی نداشته باشید ممکنه درخواست CAQ شما رد بشه
  • اگر هر جایی از فرمی که ارسال کردید یا سایر مدارکی که ازتون خواسته شده بوده ناقص باشه ممکنه درخواست شما رد بشه.

اگر درخواست گواهی پذیرش شما به هر دلیلی رد بشه شما 90 روز وقت دارید که درخواست تجدید نظر بزنید. بعد از گرفتن درخواست تجدید نظر شما، بخش TAQ یه جلسه ای رو برگزار میکنه و به شما این فرصت رو میده که از خودتون دفاع کنید و بعد از شنیدن حرف های شما مسئولان مربوطه تصمیم میگیرند که همچنان درخواست شما رو رد کنن یا اینکه بپذیرن.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!