ویزای همراه کانادا ( چه کسانی واجد شرایط این ویزا هستن ؟)

ویزای همراه کانادا ( چه کسانی واجد شرایط این ویزا هستن ؟)

نمیدونم این که خانواده شما توی مدت زمان اقامت توی کانادا چه برای کار، چه برای تحصیل همراه شما باشن هم جزو دغدغه های مهاجرتی شما هم هست یا نه، ولی اگر یکی از چالش های شما برای خارج شدن از کشور دوری از خانواده درجه یک باشه، خبر خوب اینه که دولت کانادا این مانع رو از سر راه مهاجرها برداشته و با ارائه ویزای همراه کانادا  این مشکل رو رفع کرده.اول از هر چیزی بریم بینیم ویزای همراه کانادا چی هست و چه افرادی واجد شرایط گرفتن این نوع ویزا هستن :

ویزای همراه کانادا چیست ؟

فرض کنیم که شما قصد ادامه تحصیل یا کار رو توی کانادا رو داشته باشید اما از اونجایی که به شدت به همسر یا فرزندان تون یا پدر و مادرتون وابسته هستید، فقط در صورتی میتونید برای رفتن اقدام کنید که همراه خانواده وارد کانادا بشید وگرنه دچار مشکلات روحی دوری از خانواده میشید و خانواده شما هم این فاصله و دوری براشون به شدت مشکل هست . در این شرایط دولت کانادا با بررسی تمام مدارک به خانواده درجه یک شما مثل همسر و فرزندان و پدر و مادر ویزای همراه کانادا رو میده تا خانواده شما بتونن تو این مدت که شما تو کانادا زندگی میکنید همراه شما باشن.

پس طبق این قانون اتباع خارجی ای که قصد ادامه تحصیل در کانادا رو دارن و متقاضی مجوز تحصیلی توی کانادا هستن میتونن در زمان درخواست خودشون،شرایط همراه های خودشون رو هم به آفیسر سفارت اعلام کنن تا در صورت تایید برای اعضای خانواه هم ویزای همراه کانادا صادر بشه.

انواع ویزای همراه تحصیلی در کانادا

ویزای همراه تحصیلی کانادا به خانواده فرد محصل در کانادا داده میشه تا این امکان رو داشته باشه که با خیال راحت در دوران تحصیلش بدون دغدغه دوری از خانواده به تحصیل ادامه بده .

ویزای همراه تحصیلی کانادا بر حسب مقطع تحصیلی فرد میتونه دو نوع باشه :

  • ویزای همراه دانش آموزی
  • ویزای همراه دانشجویی

 

ویزای همراه تحصیلی دانش آموزی

در صورتی که شما قصد دارید فرزند خودتون رو که در سن 5 تا 18 سالگی هست به کشور کانادا برای ادامه تحصیل بفرستید خودتون میتونید با گرفتن ویزای همراه دانش آموزی فرزندتون رو تو سالهایی که مشغول به تحصیل هست همراهی کنید.

ویزای همراه تحصیلی دانشجویی

مشخصا این روزا حجم زیادی از افراد به قصد ادامه تحصیل برای مقطع کارشناسی یا ارشد و یا دکترا کانادا رو به عنوان مقصد دانشگاهی شون انتخاب میکنن . برای این افراد هم این امکان فراهم هست تا همسر و فرزندان زیر 18 سال خودشون رو با خودشون همراه ببرن.

شرایط گرفتن ویزای همراه کانادا

همونطور که گفتیم دولت کانادا این امکان رو برای شما فراهم کرده که در صورت لزوم در زمان گرفتن ویزا یتحصیلی برای اعضای خانواده ویزای همراه صادر کنه. یکی از مهمترین شرایط که لازم هست برای گرفتن ویزای همراه کانادا این هست که شما یا یکی از همراه های شما باید به آفیسر سفارت اثبات کنه که تمکن مالی لازم برای برآمدن از پس هزینه های زندگی مثل سکونت و تحصیلی و … رو دارا هست.

یه مورد دیگه هم که باید مد نظر قرار بدید این هست که بهتره در زمان ارائه مدارک خودتون به سفارت اعلام کنید که میخواید با اعضای خانواده تون برید. چون آفیسر سفارت هم اطلاعات اولیه رو مد نظر قرار میده و ممکنه به درخواست های بعدی به دید مثبت نگاه نکنه.

ویزای همراه کانادا دقیقا به چه افرادی از خانواده تعلق میگیره ؟

ویزای همراه کانادا فقط مختص افراد درجه یک خانوده هست مثل همسر قانونی، فرزندانی که به سن قانونی نرسیدن و یا به خاطر مشکلات و فیزکی و بیماری های خاص نمیتونن به تنهایی از خودشون مراقبت کنن و همین طور پدر ، مادر یا قیم قانونی فردی که درخواست ویزای تحصیلی داده است .

شرایط ویزای همراه همسر در کانادا

در صورتی که شما مجوز تحصیلی کانادا رو بگیرید دولت کانادا این امکان و اجازه رو به شما میده که همسر خودتون رو همراه خودتون در زمانی که در حال تحصیل هستید ببرید . اما نباید این مورد رو نادیده بگیریم که همچین درخواستی ممکنه تاثیر منفی ای روی ویزای تحصیلی شخص داشته باشه و این دید منفی رو تو ذهن آفیسر ایجاد کنه که شما قصد برگشت به ایران رو ندارید و همین میتونه فاکتور منفی ای به حساب بیاد.پس بهتره همسر فرد متقاضی به صورت جداگانه برای اجازه کار تمام وقت و یا اقامتی معادل مدت زمان تحصیل فرد متقاضی درخواست بده تا به صورت جداگانه بتونه در صورت تایید ویزا بگیره.

مدارک لازم برای ویزای همراه همسر در کانادا

  • پاسپورت معتبر با اعتباری در حدود مدت رمان اقامت در کانادا
  • سند ازدواج رسمی و ترجمه شده
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • ارائه تاریخچه سفرهای قبلی
  • فرم اطلاعات هویتی و خانوادگی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک هویتی ترجمه شده همسر
  • مدارک تحصیلی یا کاری متقاضی

ویزای همراه کانادا

ویزای همراه کانادا برای فرزندان

فرزندان شما اگر در شرایط زیر سن قانونی باشن شما میتونید برای اونها درخواست ویزای همراه بدید و در صورت تایید پس از ورود به کانادا میتونن در هر مدرسه خصوصی یا دولتی کانادا تحصیل کنن.

برای فرزندانی هم که به سن قانونی رسیده باشن شما میتونید در خواست ویزای همراه کانادا رو بدید به شرطی که تمکن مالی ارائه بدید.

ویزای همراه کانادا برای والدین

در صورتی که فرزند خانواده نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا دریافت کرده باشه والدین هم میتونن برای اخذ ویزای همراه اقدام کنن.

اگر متقاضی به جای والدین دارای یه قیم قانونی باشه باید مدارک محضری لازم رو برای این اقدام داشته باشه.

بهترین زمان اخذ ویزای همراه کانادا

برای ارائه درخواست ویزای همراه کانادا شما تو 2 زمان میتونید اقدام کنید :

در حالت اول شما و همراه شما میتونید تو یه زمان درخواست خودتون رو ارسال کنید

در حالت دوم متقاضی میتونه دخواست خودش رو ارسال کنه و در صورت موفقیت و تایید خانواده هم در خواست خودشون رو برای اخذ ویزا ارسال کنن.

اقدام همزمان برای دریافت ویزا میتونه مراحل گرفتن ویزای تحصیلی شما رو دچار پیچیدگی های بکنه و همین طور ممکنه مدت زمان پاسخگویی سفارت رو هم به درخواست شما بیشتر بکنه . پس شاید بهتر باشه که اول شما درخواست ویزاتون رو بفرستید و بعد در خواست ویزای همراه بدید .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!