شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مقاطع مختلف

شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مقاطع مختلف

مشخصا یکی از راه های پرطرفدار برای گرفتن اقامت در کشور کانادا، گرفتن ویزای تحصیلی هست اما شاید یکی از مهم ترین چالش ها و دغدغه های خیلی از افرادی که میخوان برای گرفتن پذیرش تحصیلی اقدام کنن این باشه که  شرایط سنی تحصیل در کانادا  به چه صورتی هست و آیا برای گرفتن پذیرش تحصیلی، شرایط سنی جزو فاکتورهای تاثیر گذار روی رد شدن یا پذیرش هست یا نه ؟

 آیا شرایط سنی تحصیل در کانادا مهم است ؟

باید بگیم که کانادا اتفاقا جزو اون کشورهای مهاجر پذبری هست که شرایط سنی یکی از مهم ترین فاکتورهایی هست که برای پذیرش در نظر گرفته میشه. البته مشخصا هر دانشگاه و موسسه آموزش عالی و کالج توی کانادا فاکتورها و شرایط خاص خودش رو داره، اما در حالت کلی باید بگیم که شرایط سنی تحصیل در کانادا نسبت به کشورهای دیگه سفت و سخت تر هست. یکی از مهم ترین چیزهایی که در پذیرش تحصیلی شما مهم هست گپ تحصیلی شماست . پس اول بریم ببینیم اصلا گپ تحصیلی یعنی چی ؟

تعریف گپ تحصیلی

به طور کلی گپ به معنی فاصله و شکاف بین هر چیز هست . پس گپ تحصیلی یعنی فاصله زمانی بین دو مقطع تحصیلی یا به طور کلی هر وقفه تحصیلی ای که بین مقطع تحصیلی ما بیافته رو ما میگیم گپ تحصیلی . که مشخصا هر چه قدر گپ تحصیلی شما بیشتر باشه مثلا 7 سال یا 8 سال از گرفتن مدرک لیسانس شما بگذره و بعد بخواید اقدام کنید، گرفتن پذیرش سخت تر میشه . حالا چرا این جزو فاکتورهای منفی به حساب میاد ؟ چون مسئولین دانشگاه ها این طور فکر میکنن که هر چه قدر فاصله زمانی شما از آخرین دوران تحصیلی تون بیشتر میشه احتمال یادگیری به روز برای دانشجو سخت تر میشه و این باعث میشه خیلی از دانشگاه ها دانشجویانی که گپ تحصیلی زیادی دارن رو نپذیرن. مگر اینکه شما بتونید اثبات کنید که تو این مدتی که گذشته مشغول به کاری دقیقا مرتبط با مدرک تون بودید و از علم روز دنیا تو اون زمینه تخصصی عقب نیستید.

شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مدرسه ای ها

شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مدرسه ای ها دقیقا مثل ایران هست و از سن 6 سالگی تا 18 سالگی هر فردی میتونه وارد مدارس کانادا بشه . البته کودکان 3 تا 6 ساله هم میتونن وارد مقطع پیش دبستانی بشن . بعد از پیش دبستانی هم دقیقا مشابه مقاطع ایران محصل ها وارد مقطع دبستان میشن و تا کلاس 6اُم پیش میرن و بعد هم وارد مقطع دبیرستان میشن .

 شرایط سنی تحصیل در کانادا برای کالجی ها

مشخصا بعد از پایان یافتن تحصیلات در مقطع دبیرستان نوبت به ورود به کالج میرسه . کالج های کانادا ممکنه مدرک هایی معادل دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس رو داشته باشن. کالج ها معمولا کوچیکتر از دانشگاه ها هستن و رشته های محدودی هم دارن و رشته هایی که تو اونها آموزش داده میشه به تنوع دانشگاه ها نیست . از لحاظ شرایط سنی هم به طور معمول کالج ها افراد بین 18 تا 23 سال رو میپذیرن . البته قطعا استثناهایی هم هست و ممکنه کالج هایی باشن که حتی افراد بالای سن 35 سال رو هم بپذیرن و همین طور که گفتیم کاملا استثنا و محدود هستن .

شرایط سنی تحصیل در کانادا برای دانشگاهی ها

همونطروی که تو مقالات قبلی هم گفتیم کانادا جزو کشورهای مهاجرپذیری هست که روی آموزش عالی سرمایه گذاری زیادی کرده و دانشجویان بین المل زیادی رو هر ساله پذیرش میکنه. توی کانادا هر استان و هر دانشگاه شرایط و فاکتورهای مختص خودشون رو برای پذیرش گرفتن دارن اما اینجا بیشتر میخوایم در مورد شرایط عمومی گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا حرف بزنیم .

شرایط سنی تحصیل در کانادا

شرایط سنی پذیرش در مقطع لیسانس

شما برای پذیرش در مقطع کارشناسی بهتره 18 تا 21 سال سن داشته باشید و نه بیشتر . مشخصا شما برای ورود به مقطع لیسانس باید مدرک دیپلم خودتون رو گرفته باشید . معمولا رنج سنی افرادی که میتونن تو مقطع لیسانس تحصیل کنن نسبت به مقاطع دیگه متنوع تر هست.

شرایط سنی پذیرش در مقطع کارنشاسی ارشد و دکترا

اگر شما قصد دارید که وارد مقطع فوق لیسانس بشید باید نهایتا تا 5سال بعد از مقطع کارشناسی تون تصمیم بگیرید که میخواید وارد دانشگاه های کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بشید یا نه . تحصیل در مقطع فوق لیساسن معمولا 1 سال و نیم تا دو سال زمان میبره و این زمان ممکنه با توجه به برنامه دانشگاه و رشته تحصیلی تون بالا و پایین بشه. در حالت کلی شاید اگر بخوایم یه رنج سنی مناسب برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کانادا رو بگیم میتونیم بگیم که بهتره شما کمتر از 32 سال سن داشته باشید.

اما برای تحصیل در مقطع دکترا در کانادا باید بگیم که دیگه خیلی گپ تحصیلی و سن مطرح نیست و هر شخصی که بتونه روزمه و انگیزه نامه خوبی داشته باشه میتونه شرایط پذیرش تو این مقطع رو داشته باشه.شما تو مقطع دکترا لازمه بیشتر از هر چیزی نظر استاد مربوطه رو جلب کنید و اگر موفق به این کار بشید درصد زیادی از راه رو رفتید. مقطع دکترا تو دانشگاه های کانادا معمولا بین 3 تا 5 سال زمان میبره و شما میتونید در کنار تحصیل از فاند هم استفاده کنید .

شرایط سنی پذیرش در رشته های پزشکی در کانادا

مشخصا یکی از فاکتورهای مهم برای پذیرش دانشجو برای رشته های پزشکی شرایط سنی فرد هست و دانشگاه ها کانادا در رشته پزشکی بیشتر تمایل دارن که به افراد جوان تر در این رشته ها فرصت تحصیل بدن . معمولا برای گرفتن پذیرش در رشته پزشکی بهتره سن شما بیشتر از 30 سال نباشه . شما برای پذیرش در رشته پزشکی کانادا که حدودا 5 سال ممکنه طول بکشه باید مدرک لیسانس علوم پایه خودتون رو گرفته باشید و همین طور در آزمون MCAT نمره قبولی مناسب گرفته باشید و آیلتس حداقل 6 و نیم به بالا هم داشته باشید. مشخصا در این مورد هم به خاطر رقابت بالای این رشته تحصیلی تو کانادا شما هر چه قدر معدل بهتر ور رزومه بهتری داشته باشید امکان موفقیت تون برای گرفتن پذیرش تحصیل در رشته پزشکی کانادا بیشتر میشه .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!