بهترین دانشگاه های کانادا ، مقصد شما برای مهاجرت در 2022

بهترین دانشگاه های کانادا

از وقتی فهمیدم مهاجرت به کانادا از راه تحصیل بهترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به این سرزمین شگفت‌انگیز هست همیشه و هرجایی که بتونم سعی میکنم راجع به این کشور و دانشگاه‌های اون اطلاعات بیشتری به دست بیارم. امروز هم راجع به بهترین دانشگاه های کانادا که بین 100 تای اول دنیا هستن اطلاعات خوبی پیدا کردم که لازم هست شما هم راجع به اونها بدونید.

 

5 تا از بهترین ‌دانشگاه ‌های کانادا (سال 2022)

اگه به سایت World University Ranking یه سری بزنید رتبه‌بندی 2022 خودش رو هم اعلام کرده که 5 تا از دانشگاه‌های عالی کانادا جزء 100 تای اول این رتبه‌بندی هستن.

طبق این رنکینگ به ترتیب دانشگاه‌های Toronto، British Columbia، McGill، McMaster و Montreal تونستن رتبه‌های 18، 37، 44، 80 و 88 دنیا رو واسه خودشون کنن.

 

بهترین رشته های دانشگاه

 

  • دانشگاه Toronto

دانشگاه تورنتو در صدر برترین دانشگاه ‌های کانادا قرار داره. در واقع میشه گفت برای 3 سال متوالی هست که این دانشگاه طبق رتبه‌بندی Times Higher Education بین 20 دانشگاه برتر جهان و اولین دانشگاه کانادا حضور داره.

دانشگاه تورنتو توی سال 1827 افتتاح شده.

این دانشگاه از نظر تحقیقاتی جزء 5 دانشگاه برتر دنیاست و سالانه بودجه زیادی رو صرف پروژه‌های تحقیقاتی میکنه. اعضا علمی دانشگاه تورنتو همیشه در حال کسب جایزه‌های علمی متفاوتی هستن و تا حالا 8 تا جایزه نوبل دریافت کردن.

اتفاقا سال 2021 صدمین سالگرد کشف انسولین توی دانشگاه تورنتو هست که دستاورد فوق‌العاده بزرگ و تحول‌برانگیزی به حساب میاد و تونست جان انسان‌های زیادی رو نجات بده.

خلاصه اینکه این دانشگاه با تحقیقات اثربخش و وسیع خودش از کشف انسولین و درمان بیماری‌ها به کمک سلول‌های بنیادی گرفته تا کار روی شبکه‌های عصبی و deep learning و علوم اجتماعی و انسانی تونسته اتفاق‌های خیلی بزرگی رو برای دنیا رقم بزنه.

به خاطر همه این توجه و تمرکزی که دانشگاه تورنتو روی بهتر کردن دنیای ما داره تونسته رتبه اول بین دانشگاه‌های جهان رو توی حوزه صنعت، نوآوری و زیرساخت از Times Higher Education بگیره.

همه این افتخارات مثل یه اثر مغناطیسی عمل میکنه و باعث میشه هر سال خیلی از دانشجوهای خارجی هم تصمیم به ورود به دانشگاه تورنتو بگیرن.

این دانشگاه حدود 700 برنامه درسی برای دوره کارشناسی و بیشتر از 200 برنامه درسی برای تحصیلات تکمیلی ارائه میده. این طیف وسیع به شما حق انتخاب زیادی میده تا با خیال راحت رشته مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.

3 پردیس این دانشگاه یعنی  St. GeorgeوMississauga  و Scarborough  در سطح جهان مطرح هست و دانشجوهای زیادی رو توی رشته‌های علوم اجتماعی، علوم زیستی، علوم کامپیوتر، تجارت و اقتصاد، هنر و علوم انسانی، بهداشت و پزشکی، روانشناسی، علوم مهندسی و وکالت رو به خودش جذب می‌کنه.

خوبه بدونید که دانشگاه تورنتو با بیشتر از 630000 فارغ‌التحصیل از نقطه به نقطه دنیا تونسته ردپای خیلی پررنگی از خودش روی کره زمین به جا بذاره. و رتبه هشتم رو بین دانشگاه‌های مطرح برای اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیل‌های خودش داره که رتبه وسوسه‌انگیزی میتونه باشه.

برای ورود به این دانشگاه علاوه بر معدل خوب، باید نمره زبان برای دوره کارشناسی بالای 6.5 و برای تحصیلات تکمیلی بالای 7 باشه.

 

  •     دانشگاه  British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا که در سال 1915 افتتاح شده یکی از قدیمی‌ترین‌ و بهترین دانشگاه ‌های کانادا ست که توی قرن بیستم گسترش زیادی پیدا کرد. ابتدای کار این دانشگاه فقط روی رشته‌های پزشکی و حقوق متمرکز بود اما این روزها بیشتر از 500 رشته توی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ارائه میده. رشته‌هایی مثل تجارت و اقتصاد، علوم زیستی، وکالت، هنر و علوم انسانی، علوم کامپیوتر، علوم طبیعی، مهندسی و تکنولوژی، روانشناسی و علوم اجتماعی.

دو پردیس 1501 هکتاری این دانشگاه در مرکز شهر ونکوور و دیگری کلونا، شهری واقع در مجاورت دریاچه اوکاناگان در جنوب بریتیش کلمبیا واقع شدن.

توی پردیس ونکوور که نزدیک چندین ساحل با منظره ای از کوه های شمالی قرار داره و بزرگتر هم هست 12 دانشکده و پردیس کلونا 7 دانشکده قرار دارد. در واقع بیشتر از 85٪ دانشجوهای بریتیش کلمبیا توی پردیس ونکوور درس می‌خونن. محوطه این پردیس‌ها به مراکز ورزشی مدرن با انواع باشگاه های دانشجویی مجهز شده تا دانشجوها این شانس رو داشته باشند توی فعالیت‌های مختلفی مثل اسکی، هوانوردی و حتی باستان‌شناسی شرکت کنند.

جا داره از 65 مدال المپیکی که ورزشکارهای دانشگاه کسب کردن هم یادی کنیم که 19 تای این مدال‌ها طلا بوده.

آزمایشگاه ملی ذرات و فیزیک هسته‌ای، دومین کتابخانه تحقیقاتی بزرگ کانادا با بیش از ۷ میلیون نشریه و همینطور یه باغ گیاه‌شناسی سنتی ژاپنی از امکانات دانشگاه بریتیش کلمبیا هستن.

این دانشگاه نه تنها یه مرکز آموزش جهانی فوق پیشرفته ست که سیستم آموزشی باکیفیت خودش رو با کمترین هزینه نسبت به بقیه دانشگاه‌ها ارائه میده، بلکه میشه اون رو یه نیروگاه تحقیقاتی بزرگ هم دونست که بودجه زیادی رو برای جذب دانشمندهای جوون و حمایت از نوآوری‌ها و ایده‌ها هزینه میکنه.

چند جایزه نوبل، بیشتر از 60 بورسیه تحصیلی رودز و بیشتر از 200 عضو انجمن سلطنتی کانادا از افتخارات دیگه فارغ‌التحصیل‌های بریتیش کلمبیا هست.

اگه قصد پذیرش از این دانشگاه رو دارید بدونید که توسط باهوش‌ترین‌های دنیا قرار هست احاطه بشید. برای اینکه یکی از صندلی‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا رو مالک بشید رقبای زیادی دارید. یه معدل خوب و نمره آیلتس بالای 6.5 (حداقل نمره هر مهارت باید 6 باشه) رو حتما باید داشته باشید.

 

  • دانشگاه McGill

دانشگاه مک‌گیل قدیمی ترین دانشگاه مونترال هست که توی سال 1821 شروع به کار کرد. توی استان کبک سه تا دانشگاه انگلیسی زبان وجود داره که مک‌گیل یکی از اونهاست. پردیس اصلی دانشگاه پای کوه رویال درست مرکز شهر مونترال واقع شده که کنار اون میلتون پارک، یک منطقه شهری هست که خیلی از دانشجوهای این دانشگاه اونجا زندگی می‌کنن. پردیس دوم هم 18 مایلی غرب دانشگاه توی یک محیط روستایی‌تر قرار داره که جذابیت‌های خاص خودش رو داره.

سال 1829 دانشکده پزشکی مک‌گیل هم افتتاح شد و تا همین حالا نه تنها جزء بهترین دانشگاه‌ های کانادا ست بلکه بین دانشگاه های جهان هم توی حوزه سلامت و پزشکی رتبه خیلی خوبی داره. همینطور مک گیل از سال 1926 عضو انجمن دانشگاه های آمریکا شده، سازمانی که برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی آمریکای شمالی اون رو تشکیل دادن.

از افتخارات بزرگ دیگه مک‌گیل میشه به 12 جایزه نوبلی که کسب کرده و 140 محقق رودز اشاره کرد که هر دانشگاهی نتونسته اون رو به دست بیاره.

کتابخانه دانشگاه هم 13 شعبه داره و بیشتر از شش میلیون کتاب رو توی خودش جا داده.

این دانشگاه توی 300 زمینه تحصیلی مختلف به 40 هزار دانشجو آموزش ارائه میده که 24٪ اونها دانشجوهای بین‌المللی هستن. همین موضوع باعث شده دانشگاه مک‌گیل یکی از متنوع‌ترین دانشگاه‌های بین‌المللی توی کانادا به حساب بیاد.

شما می‌تونید توی هر کدوم از دانشکده‌های علوم کشاورزی و زیستی، علوم مهندسی، پزشکی، هنر، علوم اجتماعی، روانشناسی، مدیریت و وکالت مشغول به تحصیل بشید. کافی هست بخوایید و برای پذیرش این دانشگاه اقدام کنید. این رو هم بدونید که ددلاین پذیرش دانشگاه مک‌گیل برای همه ترم‌های تحصیلی اواسط دی ماه هست.

 

  • دانشگاه McMaster

دانشگاه McMaster سال 1887 توی همیلتون استان انتاریو شروع به کار کرده. و جزء یکی از 4 دانشگاهی هست که سال‌های مداوم بین 100 دانشگاه برتر دنیا بوده.

پردیس اصلی این دانشگاه 121 هکتار زمینی هست که نزدیک باغ گیاه شناسی سلطنتی همیلتون واقع شده.

دانشکده پزشکی مک‌مستر شهرت جهانی داره و تحقیقات زیادی رو برای ضروری‌ترین نیازهای دنیای ما بخصوص توی حوزه سلامت انجام داده. مثل تحقیقاتی که روی سلول‌های بنیادی انجام دادن و تونستن بخش‌هایی از پوست انسان رو به سلول‌های خونی تبدیل کنن.

البته این دانشگاه جزء بهترین دانشگاه ‌های کانادا از نظر تحقیقاتی و پژوهشی توی حوزه‌های مختلف هست و همیشه دنبال این هستند که به کمک علم بتونن کیفیت زندگی انسان‌ها را بهبود بدن و سخت‌ترین چالش‌های جهان رو حل کنن. دقیقا مثل تحقیقات وسیعی که برای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و ساخت خودروی هوشمند انجام دادن. این دانشگاه در طول تاریخ 4 بار توی رشته‌های مختلف فیزیک و اقتصاد و پزشکی تونسته جایزه نوبل دریافت کنه.

دانشجوها و اساتیدی از بیشتر از 90 کشور دنیا توی دانشگاه مک‌مستر مشغول تحصیل و آموزش و تحقیق هستن. اگر شما هم می‌خوایید یکی از اونها باشید باید رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید. همینطور مک‌مستر یه دانشگاه انگلیسی زبان هست پس نمره آیلتس شما هم باید 6.5 به بالا باشه.

اگه می‌خوایید برای ترم پاییز و زمستان پذیرش بگیرید اواسط بهمن سال قبل و برای ترم بهار و تابستان، باید اواسط فروردین اقدام کنید.

دانشکده‌های پزشکی، مدیریت، علوم پایه، انسانی، مهندسی و اجتماعی از دانشکده‌های این دانشگاه هستن.

 

  • دانشگاه Montreal

سال 1878 دانشگاه مونترال که تنها دانشگاه فرانسوی زبان بین 5 تا از بهترین دانشگاه ‌های کانادا ست افتتاح شد. این دانشگاه یکی از سه دانشگاه تحقیقاتی برتر کانادا هم هست. خیلی از مراکز تحقیقاتی مشهور مثل مرکز تحقیقات دانشگاهی deep learning، موسسه تحقیقات ایمونولوژی و سرطان و جامع‌ترین مرکز تحقیقات حقوق عمومی کانادا توی همین دانشگاه مونترال شروع به کار کردن. اهمیت و جایگاه این موضوع توی دانشگاه مونترال انقدر بالاست که این دانشگاه سالانه حدود 500 میلیون دلار برای فعالیت‌های تحقیقاتی خودش بودجه جذب میکنه.

دانشگاه مونترال شمال غربی کوه رویال قرار گرفته و از دانشکده‌های هنر، دندانپزشکی، طراحی فضای سبز، حقوق، پزشکی، پرستاری، بهداشت عمومی، داروسازی، دامپزشکی، موسیقی، پلی‌تکنیک و مدیریت تشکیل شده. که بیشتر از 600 برنامه درسی توی اونها ارائه میشه.

نزدیک به 67 هزار دانشجو و 7 هزار استاد توی این دانشکده‌ها مشغول آموزش و یادگیری هستن. و خوب هست بدونید که از هر 4 دانشجوی این دانشگاه 1 نفر دانشجوی بین‌المللی هست. این جذابیت بین دانشجوهای خارجی بخاطر فرهنگ خیلی خوب و شاد، امنیت کافی و هزینه‌های پایین زندگی توی مونترال به وجود اومده.

اگه شما هم مجذوب شهر مونترال و استان کبک شدید برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه مخصوصا برای ترم پاییز باید از اواسط بهمن سال قبل اقدامات خودتون رو شروع کنید و از شهریور هم برای ترم زمستان اقدام کنید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!