شرایط بیمه درمانی دانشجویی در کانادا [ اختصاصی هر استان]

بیمه درمانی دانشجویی در کانادا

شاید در روزهای قبل از مهاجرت و تب و تاب پذیرش گرفتن از دانشگاه و تمام سختی‌های اون، به تنها چیزی که فکر نکنید شرایط خدمات  بیمه درمانی دانشجویی در کانادا  باشه، که کاملا هم حق با شماست. اما میدونید چه زمانی این بی‌توجهی به ضررتون تموم میشه؟ اون زمان که برای اولین بار کارتون به هر دلیلی به دکتر و درمان و بیمارستان بکشه و تازه اونجاست که با هزینه های نجومی درمان و شرایط سختی مواجه میشید و پشیمون میشید که کاش زودتر و قبل  از مهاجرت به این چیزها فکر میکردم .

پس اگر الان تو فرآیند پذیرش گرفتن هستید و به زودی راهی کشور کانادا میشید و یا حتی در حال حاضر فقط به مهاجرت فکر می‌کنید ، بهتره همین الان تا انتهای این مقاله رو بخونید که ببینید خدمات بیمه درمانی دانشجویی در کانادا چه شرایطی رو داره.

بیمه درمانی دانشجویی در کانادا  

جالبه بدونید که کانادا بین کشورهای دیگه مهاجرپذیر، به عنوان کشوری شناخته میشه که کامل ترین خدمات بیمه ای دانشجویی برای دانشجوهای مهاجر از سراسر دنیا رو داره و از این جهت جای خوبی رو برای مهاجرت انتخاب کردید، اما یه نکته خیلی مهم در مورد شرایط بیمه درمانی دانشجویی شرایط متفاوت خدمات بیمه ای در استان های مختلف کاناداست و الزاما شما در هر استانی که پذیرش شده باشید قرار نیست حتما شرایط بیمه درمانی شامل حال شما باشه. پس بهتره قبل از هر چیزی حسابی در مورد استانی که قصد مهاجرت به اون رو دارید تحقیق کنید و تمام شرایط بیمه درمانی دانشجویی اون استان رو بررسی کنید.

 

چرا گرفتن بیمه درمانی دانشجویی در کانادا مهم است ؟

اول از هر چیزی گرفتن بیمه در کانادا کاملا اجباری هست و شما انتخابی در این زمینه ندارید ،تمامی دانشجوهایی که با پذیرش تحصیلی به خاک کانادا وارد میشن باید بیمه خدمات درمانی داشته باشن و به محض رسیدن برای گرفتن بیمه در استان خودشون اقدام کنن ( البته تا گذروندن مراحل اخذ بیمه ،اگر گرفتار شرایط اضطراری بشید به کمک کارت سلامت خودتون میتونید از بعضی از امکانات درمانی به صورت محدود استفاده کنید)

 

گران بودن خدمات پزشکی و درمانی در کانادا

یکی دیگه از مهم ترین دلایلی که شما باید به فکر گرفتن هر چه سریع تر بیمه درمان دانشجویی در کاناداد باشید هزینه سرسام آور و عجیب و غریب خدمات درمانی در کاناداست . برای اینکه یه سر انگشتی حساب و کتاب دستتون بیاد که یه بیماری ساده چه قدر ممکنه به پاتون تموم بشه باید بگم که برای هر ویزیت دکتر در یه کلینیک باید چیزی حدود 120 دلار و برای ویزیت در اورژانس بیمارستان ها چیزی حدود 1000 دلار و برای مراقبت های حاد و اورژانسی 3700 دلار از جیب تون هزنیه پرداخت کنید که قطعا برای یه دانشجو هزینه کمی نیست .

مشخصا هیچ کسی نمیخواد بیمار بشه اما بیماری ناگهانیه و اگر از قبل به فکرش نباشید ممکنه تو شرایط اورژانسی و حاد بدجور گرفتار بشید و هزاران دلار از جیب تون بره.

 

شرایط بیمه درمانی دانشجویی در  کانادا

هزینه مراقبت های پزشکی و درمانی در کانادا از طریق مالیات پرداخته میشه و این باعث میشه در صورت داشتن بیمه خدمات درمانی در کانادا هزینه درمان در بیشتر مواقع برای شما رایگان یا با کسری از هزینه همراه باشه.و شما با داشتن کارت بیمه درمانی استانی که در اون هستید نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای خدمات پزشکی مانند ویزیت دکتر ،آزمایش های پزشکی ،انواع عکس برداری و بستری شدن در بیمارستان رو ندارید.

 

مدت زمان انتنظار برای گرفتن بیمه خدمات درمان در کانادا

از اونجایی که سیستم بهداشت و درمان کانادا در سطح استانی اداره میشه ،هر استان شرایط خاص خودش رو داره  و به خاطر همین بر اساس شرایط استانی که قصد اقامت در اونجا و گرفتن بیمه رو دارید مدت زمان انتظار هم کاملا متفاوت هست و باید در این زمینه حسابی پرس و جو کنید و دقیقا برای همون استان درخواست بیمه کنید.

آیا همه استان های کانادا بیمه درمانی دانشجویی دارند؟

شما تو هر استانی که باشید باید بیمه بشید اما بر اساس شرایط اون استان ممکنه تحت بیمه درمانی دولتی کانادا قرار بگیرید و از تسهیلاتی که دولت کاناداد برای دانشجویان بین الملی گذاشته بهره مند بشید یا ممکنه مجبور باشید برای خدمات بیمه درمانی خصوصی ثبت نام کنید.

پس در شرایطی که استانی که قصد اقامت در اون رو دارید ، شامل بیمه دانشجویی نمیشه شما باید از طریق موسسات یا دانشگاهی که از اون پذیرش گرفتید برای گرفتن بیمه درمانی اقدام کنید

بیمه درمانی دانشجویی کانادا

 

قوانین بیمه درمان دانشجویی در کانادا بر اساس قوانین استان ها

در کانادا 13 طرح بیمه سلامت استانی متفاوت وجود داره که شرایط هر کدوم از این استان ها که شامل آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، اونتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک و ساسکاچوان میشه قوانین خاص خودشون رو دارن.

  • قوانین خدمات  بیمه درمانی دانشجویی در آلبرتا

دانشجویانی که مجوز تحصیل از بین 3 ماه تا 12 ماه رو دارن میتونن از خدمات بیمه درمانی استفاده کنند و البته لازم هست که اثبات کنن حداقل 12 ماه تو این استان اقامت خواهند داشت

دانش آموزان زیر 18 سال هم باید تحت بیمه والدین یا قیم خودشون باشن.

حتما باید ظرف 90 روز پس از ورود به آلبرتا درخواست خودتون برای بیمه رو ثبت کنید.

  • قوانین بیمه خدمات درمانی در استان بریتیش کلمبیا

پوشش بیمه خدمات درمانی پس از سه ماه در این استان شروع میشه. به عنوان مثال، اگر دانشجویی در 25 آگوست وارد خاک کانادا و استان بریتیش کلمبیا بشه، پوشش بیمه اون از 1 نوامبر آغاز میشه پس دانشجویان بین المللی باید برای این سه ماه تحت پوشش قرار بگیرن.

  • قوانین بیمه خدمات درمانی در استان نیوبرانزویک

برای استفاده از خدمات بیمه درمانی حداقل 3 ماه اقامت در نیوبرانزویک داشته باشید

مدارک لازم شامل مجوز تحصیل تمام وقت معتبر در یه موسسه آموزش عالی در نیوبرانزویک و مدارک لازم برای تایید تاریخ ورود به نیوبرانزویک هست

  • قوانین بیمه خدمات درمانی در استان انتاریو

در استان انتاریو  پوشش سلامت استانی شامل دانشجویان بین‌المللی نمیشه و ممکنه لازم باشه به موسسات خصوصی درخواست بیمه بدید.اکثر دانشگاه های انتاریو در طرح بیمه سلامت دانشگاه (UHIP) شرکت می کنن و لازمه دانشجویان بین المللی در این طرح ثبت نام کنن.

  • قوانین بیمه خدمات درمانی در استان کبک

برخی از بورسیه های تحصیلی دانشجویی در کبک شامل ارائه بیمه درمانی میشه.در غیر این صورت، دانشجویان بین المللی در کبک باید بیمه خصوصی بگیرن.

پس بر اساس دانشگاه و استانی که در اون قصد ادامه تحصیل رو دارید برنامه های پوشش درمانی متنوعی در کانادا وجود داره اما باید شامل حداقل این موارد باشه : مراجعه به پزشک، بستری در بیمارستان، آزمایش های تشخیصی، آمبولانس و مراقبت های فوری پزشکی. البته گاهی هم ممکنه مراقبت از دندان و چشم و بینایی هم شامل پوشش بیمه استانی بشه.

و به احتمال زیاد شما ممکنه یه مدتی قبل از شروع دانشگاه برای کارهای اقامت و مستقر شدن وارد خاک کانادا بشید و از اونجایی  که دانشجویان بین المللی در زمان اقامت در کانادا ملزم به داشتن بیمه پزشکی معتبر هستن، مهمه که قبل از ورود به کانادا بیمه بشید، خصوصا اگر استان شما جزو استان هایی هست که مدت زمان انتظار برای بیمه طولانی ای داره. به خصوص اگر استان شما یک دوره انتظار برای بیمه درمانی داشته باشد.

اما بهتر از هر چیز اینه که قبل از سفر حتما با مشاورهای ما در تماس باشید و ازشون بخواید که تمام شرایط خدمات بیمه درمانی دانشجویی کانادا رو به صورت استانی شما رو براتون شرح بدن تا کاملا آگاهانه و با خیال راحت فرآِیند مهاجرت تون رو پیش ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!