گزینه های مهاجرت به کانادا برای فارغ التحصیلان

گزینه های مهاجرت به کانادا برای فارغ التحصیلان

خب حالا بعد از این همه بالا و پایین کردن و تلاش شبانه روزی و چالش های فراوان رسیدید به یه نقطه خوب یعنی فارغ اتحصیل شدن از دانشگاه. چرا خوب ؟ چون دیگه از این لحظه میتونید جدی تر به ماجرای موندن و برگشتن فکر کنید و به اینکه میخواید برای گرفتن اقامت اقدام کنید یا نه قصد دارید به ایران برگردید و صرفا برای تحصیلات به کانادا رفته بودید. حالا دیگه وقتیه که گزینه های مهاجرت به کانادا براتون باز میشه و میتونید برای گرفتن اقامت اقدام کنید و به سمت شیرین ترین قسمت ماجرا پیش برید. اما اصلا فکر نکنید که این کار راحته ها و دیگه سختی ها تموم شد. اینجا اتفاقا شروع ماجراست . با اینکه  گزینه های مهاجرت به کانادا   پیش روی شما باز میشه اما در کنار اون چالش های جدید هم ممکنه پیش بیاد.

گزینه های مهاجرت به کانادا بعد از فارغ التحصیلی

بعد از فارغ التحصیلی مشخصا گزینه های زیادی پیش روی شماست. شما حتی با داشتن یه گواهی یا مدرک از دانشگاه های کانادایی و یا سابقه کار در داخل کانادا میتونید جزو واجدین شرایطی باشید که میتونه برای اقامت گرفتن اقدام کنید.
شما بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا میتونید مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی رو دریافت کنید .

PGWP(Post Graduation Work Permit)  که به این شکل و به کمک این مجوز شما میتونید حدود 3 سال دیگه هم این فرصت رو داشته باشید که در هر نقطه ای از کانادا مشغول به کار بشید ولی قبل از پایان مهلت این گواهی شما باید برای گرفتن اقامت تقاضا بدید.

بهترین گزینه های مهاجرت به کانادا به چه عواملی بستگی دارند ؟

اینکه گزینه های مهاجرت به کانادا پیش روی شما چه گزینه هایی هستند به عوامل زیادی بستگی دارد :

1- اینکه شما دقیقا در چه منطقه ای از کانادا در حال حاضر اقامت دارید؟
2- بالاترین مدرک تحصیلی شما چی هست ؟
3- قصد دارید در کدوم منطقه کانادا زندگی کنید؟
4- آیا سابقه کاری در کانادا دارید ؟
5- سطح زبان تون در چه سطحی هست ؟
6- میزان تمکن مالی تون چه قدر هست ؟

 

 مهاجرت به کانادا برای فارغ التحصیلان

روش اکسپرس انتری یکی از گزینه های اصلی مهاجرت به کانادا

اکسپرس انتری یکی از گزینه های اصلی برای مهاجران هست. در واقع این روش یه روش بسیار مناسب برای برنامه مهاجرتی سه دسته از افراد هست، نیروی کار متخصص دارای سابقه کار در کانادا، نیروی کار متخصص فدرال و نیروی کار متخصص فنی و حرفه ‌ای فدرال.
وارد شدن به سیستم اکسپرس انتری رایگان است اما اگر هدف شما این باشد که اقامت دائم بگیرید.
برنامه منتخب استانی یا PNP (Provincial Nominee Program) این اجازه رو به استان های کانادا میده که هر کدوم از این استان ها گزینه های مختلف و متنوعی رو به مهاجران پیشنهاد بدن. پس به این شکل اکثر استان های کانادا PNP مختص به خودشون رو دارن. این برنامه شامل یک فرآیند دو مرحله ای هست که ابتدا شما به عنوان متقاضی باید در برنامه استانی مربوطه تقاضا بدید و اگر شانس آوردید و به عنوان کاندید انتخاب شدید، اداره مهاجرت اون استان ممکنه از درخواست شما برای اقامت دائم هم پشتیبانی کنه. باید بدونید که در این بین فقط دولت فدرال این قدرت رو داره که اقامت دائم رو تایید بکنه یا نکنه.

گزینه های مهاجرتی انتاریو

انتاریو جزو استان هایی از کاناداست که 2 برنامه اختصاصی برای دانشجویان بین الملی در کانادا داره : گزینه اول : برنامه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد و گزینه دوم : برنامه فارغ التحصیلان دکترا. شما برای اینکه از طریق این دو تا برنامه برای اقامت تقاضا بدید حتما نیازی نیست که سابقه کار ی ارائه بدید.
مانیتوبا
این استان برنامه خودش رو مختص افرادی گذاشته که از یکی از موسسات آموزش عالی تو این استان فارغ التحصیل شده باشن. این برنامه این استانی شامل این موارد هستش : (۱) مسیر استخدام شغلی (۲) مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان و مسیر دانشجوی کارآفرین هست.

گزینه های مهاجرتی ساسکاچوان

از گزینه های مهاجرت به کانادا تو این استان، این هست که شما باید اخیرا از یکی از موسسات آموزش عالی یا دانشگاه های این استان فارغ التحصیل شده باشید. علاوه بر این لازم هستش که حتما از یه کافرما تو این استان پیشنهاد کاری داشته باشید تا مورد تایید اداره مهاجرت این استان قرار بگیرید.

گزینه های مهاجرتی بریتیش کلمبیا

از گزینه های مهاجرت به کانادا در استان بریتیش کلمبیا میتونیم به این دو مورد اشاره کنیم : اکسپرس انتری و سیستم مهاجرت بر اساس تخصص یا (Skills Immigration) . در بعضی از زیر مجموعه های گزینه های مهاجرت به کانادا در این استان گاهی لازم است شما پیشنهاد همکاری از کارفرما داشته باشید . اما اگر شما جزو واجدین شرایط گزینه مهاجرت پس از فارغ التحصیلی باشید حتما لازم نیست این پیشنهاد رو داشته باشید.

نیو برونزویک

این استان هم مانند بسیاری از استان های کانادا، یکی از گزینه های مهاجرتی مختص افرادی گذاشته است که دارای یه پیشنهاد کاری در این استان باشن . اما اگر شما دانشجویی باشید که دوره ای 1 ساله در یکی از موسسات آموزش عالی این استان گذرونده باشید از این شرط معاف میشید.

گزینه های مهاجرتی کبک

استان کبک جزو استان هایی هست که برنامه های مهاجرتی مختص به خودش رو داره و کسانی که در استان کبک در حال تحصیل هستند باید حتما فاکتورهای لازم برای برنامه مهاجرتی این استان رو دارا باشن . شما در این استان برای تقاضا دادن علاوه بر ثابت کردن پیشنهاد کاری و یا سابقه کاری باید ثابت کنید که به زبان فرانسه هم تسلط کافی دارید.

نیوفاندلند و لابرادور

گزینه های مهاجرت به کانادا این استان هم شامل دو مورد میشود : یکی برنامه فارغ التحصیلان بین الملی که از دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی این استان فارغ التحصیل میشوند و کسانی که مشغول کار هستن و یا یک پیشنهاد کار ی از طرف یک کارفرما دریافت کردن . در این استان پیشنهاد کار ی شما باید حتما مرتبط با رشته تان باشد .

جزیره پرنس ادوارد (P.E.I.)

گزینه مهاجرت به کانادا در این استان هم مانند بسیاری از استان های دیگه کانادا شامل فارغ التحصیلانی میشه که اخیرا از موسسات آموزش عالی یا دانشگاه های این استان فارغ التحصیل شدن. در این استان هم پیشنهادات کاری شما یا سابقه کاری شما باید حتما مرتبط با رشته تان باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!