ویزای توریستی کانادا ( شرایط+ مدارک + هزینه)

ویزای توریستی کانادا ( شرایط+ مدارک + هزنیه )

اصلا مگه میشه، مگه داریم کسی که دوست نداشته باشه جاذبه های گردشگری کانادا رو ببینه؟ قطعا خیلی ها دل‌شون میخواد که به کانادا سفر کنن صرفا به هدف گردشگری، اما شاید چیزی که مانع شون میشه سختی گرفتن  ویزای توریستی کانادا  هست. بریم ببینیم اصلا ویزای توریستی کانادا چی هست و چه جوری میشه این نوع ویزا روگرفت :

ویزای توریستی کانادا چیست ؟

خب همونطور که از اسم این ویزا هم مشخصا یه نوعی از ویزاهای کاناداست که صرفا برای گردشگری یا دیدن اعضای خانواده و تفریح و اینجور اهداف برای سفر به کانادا صادر میشه . با گرفتن ویزای توریستی کانادا شما مجاز هستید تا 6 ماه تو خاک کانادا بمونید و نه بیشتر. ولی به هیچ وجه مجاز نیستید که تو این مدت تو کانادا کار کنید یا اینکه تحصیل کنید. صرفا فقط میتونید تفریح و گردش کنید.

انواع ویزای توریستی کانادا

اگر بخوایم به صورت کلی بگیم، ویزای توریستی کانادا به 3 شکل از طرف دولت کانادا ارائه میشه :

  • ویزای توریستی یکبار ورود یا Single :

کسانی که این نوع ویزای توریستی کانادا رو میگرن فقط مجاز هستن با این ویزا یکبار وارد خاک کانادا بشن و بعد هم برگردن و تمام . و برای اینکه دوباره بتونن وارد کانادا بشن لازمه دوباره درخواست ویزا بدن.

  • ویزای توریستی چند بار ورود یا مولتی :

شما با گرفتن این نوع ویزای توریستی کانادا این امکان رو دارید که با توجه به مدت زمان انقضای پاسپورت تون به صورت نامحدود وارد کانادا بشید و خارج بشید . اما باید حواس تون باشه که تا یک ماه مونده به پایان انقضای پاسپورت تون این ویزا هم باطل میشه . و این رو هم در نظر داشته باشید که اگر قصد اقامت طولانی مدت تری رو تو کانادا دارید بعد از پایان زمان 6 ماهه فقط کافیه چند ساعتی رو از خاک کانادا خارج بشید و مجدد وارد بشید. به این شکل میتونید 6 ماهه دیگه هم تو کانادا اقامت داشته باشید و بمونید.

  • سوپر ویزای کانادا

که مخصوص والدین کسانی هست که اقامت کانادا رو دارن . این ویزا از نوع دعوتنامه ای هست و میتونه از طرف فرزند یا نوه فرد متقاضی باشه. مشخصا برای ارسال دعوتنامه هم شرایط خاصی وجود داره مثل اینکه اون فردی که اقامت کانادا رو داره حتما باید 18 سال باشه، باید حداقل حقوق 24 هزار دلار در سال رو داشته باشه و بیمه 1 سال شما رو پرداخت کنه.

شرایط گرفتن ویزای توریستی کانادا

برای اینکه شما بتونید ویزای توریستی کانادا رو با موفقیت بگیرید باید مدارک مورد نیاز رو به آفیسر سفارت کانادا بدید تا سفارت کانادا بتونه تصمیم بگیره که شما واجد شرایط گرفتن ویزای توریستی هستید یا نه؟

برای اینکه موفق به دریافت ویزای توریستی بشید باید حداقل این شرایط رو داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر داشته باشید
  • از سلامت جسمانی مناسب برخوردار باشید
  • محکومیت کیفری نداشته باشید
  • بتونید آفیسر سفارت رو متقاعد کنید که یه وابستگی عاطفی یا شغلی یا مالی تو ایران دارید و حتما به خاطر اون باید برگردید
  • آفیسر رو متنقاعد کنید که حتما قصد دارید بعد از سفرتون به ایران برگردید
  • باید تمکن مالی برای مدت اقامت تون توی کانادا داشته باشید

 

چه مدارکی برای گرفتن ویزای توریستی کانادا لازم است ؟

  1. گواهی تمکن مالی
  2. سند ملکی
  3. سوابق گذرنامه
  4. مدارک شغلی
  5. دعوتنامه رسمی ( در صورتی که دعوتنامه ندارید باید مدارک رزرو هتل و برنامه سفرتون رو ارائه بدید )
  6. گواهی اشتغال به کار
  7. فرم درخواست ویزا
  8. سند ازدواج
  9. عکس پرسنلی
  10. شناسنامه
  11. اشتغال به کار همسر
  12. پرینت گردش حساب 4 ماهه
  13. رضایت نامه محضری ترجمه شده والدین برای افراد زیر 18 سال
  14. گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان

 

ویزای توریستی کانادا

مراحل گرفتن ویزای توریستی کانادا

قبل از هر گونه اقدامی برای سفارت بهتره که مطمئن بشید تمام مدارک لازم برای گرفتن ویزا رو جمع آوری کردید و مدارک تون تکمیل هستن . اضافه بر اینکه بهتره قبل از هر اقدامی شرایط خودتون رو بررسی کنید که جزو واجدین شرایط گرفتن ویزای توریستی هستید یا نه که به اشتباه یه هزینه ای نکنید و بعد هم با شکست مواجه بشید.

مرحله اول : ارائه درخواست

نوع اول :ارائه درخواست به صورت حضوری و کاغذی

شما لازمه برگه کاغذی درخواست تون رو به همراه تمام مدارک درخواستی به نزدیک ترین سفارت کانادا تو کشورهای همسایه ببرید و همزمان همونجا انگشت نگاری و عکس برداری رو هم انجام بدید.

نوع دوم  : ارائه درخواست به صورت آنلاین

شما برای این نوع درخواست نیاز دارید کارت اعتباری برای پرداختی ها داشته باشید در کنار اسکنر و دوربین مناسب برای ساخت مدارک هویتی و به این شکل مدارک رو به صورت آنلاین برای سفارت ارسال کنید.

 

مرحله 2 : ساختن حساب کاربری و آپلود مدارک

شما در این مرحله باید وارد سایت Canada.ca بشید و یه حساب کاربری بسازید و از طریق این حساب کاربری مدارک تون رو برای درخواست ویزای توریستی ارسال کنید

مرحله 3 : پرداخت هزینه ها

بعد از آپلود مدارک لازمه هزینه های تعیین شده رو هم پرداخت کنید

مرحله 4 : مراجعه به مراکز درخواست ویزا

بعد از پرداخت هزینه ها شما میتونید تا 30 روز به یکی از دفاتر انگشت نگاری مراجعه کنید و کار انگشت نگاری رو انجام بدید و تکمیل کنید .

مرحله 5 : پیکاپ

در صورتی که بعد از گذروندن تمام این مراحل ویزا برای شما صادر بشه باید پاسپورت خودتون رو به یکی از مراکز پیکاپ کنید تا در مدت زمان 3-5 روز ویزای شما به پاسپورت تون الصاق بشه.

هزینه های درخواست ویزای توریستی کانادا

مشخصا یکی از دغدغه های کسانی که میخوان درخواست ویزا بدن میزان هزینه های مورد نیاز برای ارائه این درخواست به سفارت کاناداست . مشخصا با توجه به بالا و پایین شدن قیمت دلار هیچ وقت نمیشه هزینه دقیق به تومن گفت اما چیزی حدود 300 دلار هست که کل این هزینه در زمانی که شما میخواید درخواست اولیه گرفتن ویزا رو بدید باید پرداخت بشه.

مدت زمان لازم برای گرفتن ویزای توریستی

سفارت کانادا مدت زمان مشخص و دقیقی رو برای بررسی مدارک و ارائه ویزای توریستی اعلام نکرده و قطعا بر اساس اینکه شما تبعه چه کشوری هستید این مدت زمان میتنونه متغیر باشه. علاوه بر این نوع شغل و هدف سفر به کانادا و سن متقاضی و خیلی فاکتورهای دیگه میتونن توی مدت زمانی که طول میکشه تا جواب ویزا بیاد تاثیر گذار باشن.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!