هزینه مهاجرت به کانادا در سال 2022 چه قدره ؟

هزینه مهاجرت به کانادا در سال 2022 چه قدره ؟

” هزینه مهاجرت به کانادا چه قدره ؟ ” این سوال مشخصا پرتکرار ترین سوالی هست که من و شما به عنوان متقاضی مهاجرت به کانادا از خودمون یا اطرافیان مون یا موسسات معتبر مهاجرتی یا دوست و آشنامون اون ور آب میپرسیم . پس پاسخ به این سوال هم میتونه برای کسایی که به همین زودی ها قصد مهاجرت به کانادا رو دارن خیلی حیاتی باشه . اما این سوال یه سوال ناقص و به نوعی اشتباه هست . میدونید چرا ؟

چون تو هیچ جای این سوال حرفی از نوع مهاجرت به میون نیومده . مشخصا ما بر اساس اینکه چه نوع مهاجرتی رو می خوایم انتخاب کنیم هزینه مهاجرت به کانادا برای ما متغیر میشه . مثلا اگر شما میخواید از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنید مشخصا هزینه متفاوتی با مهاجرت به کانادا از طریق ویزای جاب آفر یا سرمایه گذاری یا ویزای استارت آپی و سایر ویزاهای دیگه هست .

مهم ترین نکته در مورد هزینه مهاجرت به کانادا

با توجه به چیزهایی که گفتیم مهم ترین سوالی که قبل از فکر کردن به هزینه مهاجرت به کانادا باید از خودتون بپرسید اینه که من چه نوع مهاجرتی رو میخوام انتخاب کنم و یا به عبارت بهتر کدوم نوع مهاجرت به درد من میخوره یا به شرایط من نزدیک تر هست . مثلا اگر شما در حال حاضر دارای چند فرزند هستید و در سن و سال 40 تا 50 سالگی مشخصا نیاز یندارید در مورد ویزای تحصیلی و هزینه ویزای تحصیلی چی زیادی بدونید اما اگر صاحب شرکت و کسب و کار هستید قطعا باید در اولین فرصت دنبال پیدا کردن هزینه مهاجرت از طریق ویزای استارت آپی یا سرمایه گذاری باشید

عوامل موثر در تعیین هزینه

مشخصا در مورد تعیین هر هزینه ای نیاز به دونستن یه سری از فاکتورها و شرایط داریم و بدون اون موارد هر گز نمیتونیم برآورد هزینه درستی داشته باشیم . مثلا  اگر شما دنبال خرید مسکن باشید و دارای 4 فرزند قطعا دونستن اینکه یه خونه 40 متری چند هست هیچ دردی رو از شما دوا نمیکنه که هیچ حتی ممکنه شما رو تو فرآیند خونه خریدن هم گیج تر بکنه . در مورد مهاجرت هم که قضیه خیلی پیچیده تری از خرید خونه هم حتی هست این نکته تاثیر چندین برابری داره .

اولین نکته ای که اشاره کردیم دونستن نوع مهاجرت بود . مورد دوم و مهم دیگه این هست که آیا شما توانایی و اطلاعات لازم و زمان لازم رو برای جستجو کردن و گذروندن مراحل مهاجذت دارید یا نه . اگر خودتون شخصا بخواید امتحان کنید قطعا هزینه پایین تری برای شما داره اما احتمال ریجکت شدن پرونده تون هم به خاطر عدم اطلاعات کافی هست . اما در کنار اسن شرایط اگر تصمیم بگیرید که از یه وکیل خبره و کار بلد برای برنامه مهاجرتی تون استفاده بکنید قطعا  هزینه شما نسبت به حالتی  که خودتون شخصا اقدام کنید بالاتر میره اما ریسک شما هم تو فرآِند مهاجرت و امکان ریجکت شدن کم تر میشه .

علاوه بر این شما باید تصمیم بگیرید که شخصا و به تنهایی میخواید مهاجرت کنید یا به همراه خانواده. این هم کاملا واضح هست که میزان هزینه یک شخص مجرد برای مهاجرت به کانادا  بسیار کمتر از همون فرد با شرایط مشابه و متاهل و دارای فرزند هست

ارزان ترین راه های مهاجرت به کانادا

خب این هم جزو پر تکرار ترین و چالش برانگیز ترین سوالات مربوط به هزینه های مهاجرت هست . چون همه ما دنبال پیدا کردن سریع ترین و کم هزینه ترین راه برای مهاجرت هستیم و هیچ کسی را نمیتوانید پیدا کنید که دوست نداشته باشد در سریع ترین و زمان ممکن و با کمترین هزینه فرآیند مهاجرت را پیش ببرد . به غیر از موارد و فاکتورهای مهمی که برا یتعیین هزینه دقیق مهاجرتا نام بردیم ، بعضی از راه و روش های مهاجرت به کانادا از ابتدا و بدون در نظر گرفتن شرایط خاص نسبت به بقیه روش ها ارزان تر هستیند . از جمله میتونیم به مهاجرت از طریق دریافت ویزای کاری ای جاب آ،ر اشاره کنیم ، مورد بعدی روش مهاجرت که نسبت به بقیه روش های مهاجرتی ارزان تر است روش مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج است و شاید بتونیم مورد بعدی ارزان ترین روش های مهاجرت به کانادا رو روش مهاجرت به وسیله ویزای تحصیلی بدونیم.

هزینه کانادا

انواع هزینه ها

مشخصا هر فردی که تصمیم به مهاجرت میگیره برای اقدام به مهاجرت و اجرایی شدن این تصمیم نیاز به یه سری هزینه های عمومی داره و یه سری هم هزینه های اختصاصی مربوط به نوع مهاجرتش.

انواع هزینه های عمومی مهاجرت به کانادا:

  • هزینه های عمومی مهاجرت به کانادا میتونه شامل این موارد باشه :
  • هزینه های دولتی مربوط به مهاجرت که میتونه شامل هزنیه هایی باشه که دولت کانادا در ازای بررسی پرونده شما میگیره
  • هزینه بلیط
  • هزینه وکیل
  • هزینه های مربوط به 1 سال زندگی در کانادا به تنهایی یا به همراه خانواده که میتونه شامل هزینه خوراک و پوشاک و مسکن و حمل و نقل و موارد اینچنین باشه .

حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به کانادا

شما چی حدس می زنید ؟ با این اوضاع دلار و ریال شما فکر میکنید حداقل هزینه ای که لازم دارید به وسیله اون از پس مخارج مهاجرت بر بیاید چه قدر هست ؟

اگر میخواید یه جواب حدودی در این مورد به دست بیارید باید بعد از انتخاب راه و روش مهاجرت و در کنار اون شهر یا ایالتی که میخواید برای زندگی و مهاجرت انخاب کنید، هزنیه های عمومی زندگی در کانادا مثل مسکن و خوراک و حمل و نقل رو تو منطقه ای که میخواید مهاجرت کنید در بیارید و به اضافه هزینه های اختصاصی روش مهاجرتی تون بکنید . مثلا کسایی که هدف شون مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ یا ویزای سرمایه گذار یهست این رو باید بدونن که علاوه بر هزینه های عمومی و اصلی باید یه هزینه جداگانه ای رو هم در نظر بگیرن که هیچ ربطی به هزینه های اقامتی ندارد و ممکن است چیزی باشد که دولت کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ویزای سرمایه گذار یا استارت آپی را دارند تعیین کرده باشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!