هزینه تحصیل در کانادا – سال 2022 ( در مقاطع مختلف)

هزینه تحصیل در کانادا - سال 2022 ( در مقاطع مختلف)

مشخصا اولین و مهم ترین سوالی که تو ذهن خیلی هامون بعد از گرفتن پذیرش تحصیلی در کانادا یا حتی خیلی زودتر از این حرف ها شکل میگیره هزینه تحصیل در کانادا یا اصلا هزینه های زندگی در کانادا هست . چون قطعا شمایی که قصد ادامه تحصیل در کانادا رو دارید حتما باید به فکرهزینه مسکن و خورد و خوراک و رفت و آمد هم باشید . پس با خبر شدن ازهزینه تحصیلات در کانادا اون هم طبق آپدیت جدید 2022 میتونه به تصمیم گیری شما و همین طور پس انداز مقدار مناسب پول توی ایران برای تبدیل به دلار و حتی روش های پیدا کردن کار توی دوران دانشجویی کمک کنه.

هزینه تحصیل در کانادا در سال 2022 چه قدر است ؟

اگر همچنان در پی این هستید که اصلا تحصیل در کانادا به درد بخور هست یا نه باید بگیم که گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و راه پیدا کردن به دانشگاه های کانادا میتونه  یکی از بهترین تصمیم های شما برای رشد توی زندگی شخصی و کاریتون باشه . اما چرا ؟ چون اول از هر چیزی هزینه تحصیلات در کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان یا اروپایی خیلی ارزان تر است . از طرف دیگه کانادا یه کشور مهاجرت پذیری هست که به خاطر چند فرهنگه بودن شما احساس بهتری توی دانشگاه دارید. از طرفی اکثر دانشگاه های کانادا بورسیه های تحصیلی خوبی برای دانشجویان شون در نظر میگیرن و در کنار تمام این خوبی ها شرایط کار در زمان تحصیل هم برای شما فراهم هستش که این میتونه برای گذران زندگی خیلی از دانشجوها حیاتی باشه.

از اونجایی که هزینه های هر دانشگاه کانادا با دانشگاه های دیگه متفاوت هست چیز یکه  به صورت کلی میتونیم بهش اشاره کنیم شهریه میانگین در تمام استان های کانادا هست که تو این روزها چیزی معادل 37 هزار دلار برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا هست و چیزی معادل 20 هزار دلار برای در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا .

هزینه تحصیلات در مدارس کانادا

خب اگر فرزندان شما هنوز به سن دانشگاه نرسیده باشن شما مجبور هستید برای ثبت نام اونها توی مدارس روزانه کانادا هم شهریه پرداخت کنید که این شهریه تحصیلی برای مدارس کانادا در مقطع دبستان چیزی بین 8 هزار تا16 هزار دلار کانادا هست و برای سطح دبیرستان هزینه حدود 12 هزار تا 16 هزار دلار هست . البته خبر خوب برای شمایی که خودتون ویزای تحصیلی و ویزای کاری دارید اینه که شما نیازی نیست برای شهریه فرزندان تون در کانادا هزینه ای پرداخت کنید.

هزینه تحصیل در مدارس شبانه کانادا هم چون همراه با هزینه اقامت در خوابگاه دانشجویی و وعده های غذایی محاسبه میشه هزینه چیزی در حدود 30دلار تا 80 هزار دلار کانادا هست .

هزینه تحصیلات در کالج های کانادا

از اونجایی که هزینه تحصیل در کالج های کانادا بسیار بسیار متنوع و متفاوت هست پس قطعا نمیشه در حد این مقاله توی هزینه تحصیل در کالج های کانادا خیلی ریز بشیم ولی اگر متوسط هزینه تحصیل در کالج های کانادا رو بخواید بدونید باید بگیم که شهریه در کالج ها به صورت متوسط چیزی در حدود 12 هزار دلار کانادا هست .

شهریه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس

همون طور که در بالا هم اشاره کردیم در مقطع لیسانس در کانادا بر اساس رشته تحصیلی و شهر و دانشگاه و.. شهریه خیلی متفاوت هست . مثلا بین تمام رشته ها رشته های پزشکی در دانشگاه های کانادا جزو گران ترین رشته ها هستند. از طرفی هر ساله چیزی حدود 3 تا 4 درصد به هزینه ها اضافه میشه و شما به عنوان یه مهاجر باید بدونید که هزینه تحصیل در کانادا برای شما به عنوان مهاجر بسیار متفاوت از شهروندان کانادایی هست .

هزینه در مقطع فوق لیسانس

شاید خیلی از ماها به اشتباه فکر کنیم که هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به مقطع کارشناسی بالاتر است . اما دقیقا برعکس در کانادا هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به کارشناسی پاینی تر است.

شهریه در مقطع دکترا

مشخصا تحصیل در مقطع دکتری در هر کدوم از دانشگاه های کانادا شرایط خاصی رو میطلبه مثل داشتن نمره آیلتس بالا و گرفتن پذیرش از سوپروایزر یا استاد راهنمایی که پروژه تحقیقاتی ای مناسب رشته و حوزه تخصصی شما داره و علاوه بر مدرک آیلتس یا تافل لازمه شما مدارک آزمون های GMAT  یا GRE رو هم بگیرید.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه های تحصیل در شهرهای مختلف کانادا

مشخصا برای هیچ دانشجوی مهاجری هزینه تحصیلات در دانشگاه های کانادا فقط شامل شهریه دانشگاه نیمشه و در کنار شهریه لازمه مبالغی رو هم برای هزینه مسکن و خورد و خوراک و حمل و نقل پرداخت کنه . از اونجایی که شهرهای کانادا از لحاظ هزینه زندگی با همدیگه بسیار متفاوت هستن ،پس قطعا درآوردن و محاسبه دقیق هزینه های شما کاملا به این بستگی داره که توی کدوم دانشگاه و توی کدوم شهر یا ایالت کانادا  میخواید زندگی کنید . مثلا بین شهرهای کانادا، ونکوور و تورنتو جزو گرون ترین شهرهای کانادا هستن که اگر دانشگاه شما تو یکی از این شهرها باشه مشخصا مجبورید هزینه های بیشتری رو برای خورد و خوراک و خصوصا مسکن و رفت و آمد به صورت ماهانه در نظر بگیرید.در کنار این شهرهای گرون کانادا شهرهای دیگه ای مثل لاوال کبک، مونکتون نیوبرانزوییک و… جزو شهرهای ارزان کانادا برای تحصیل هستند که در صورتی که دانشگاه ی که انتخاب کردید و پذیرش گرفتید تو یکی از این شهرها باشه قطعا شانس خوبی آوردید و هزینه تحصیل شما در کانادا بسیار کمتر از شهرهای دیگه میشه .یکی از بزرگترین هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا اقامت یا مسکن هست که این هزینه‌ها در شهرهای بزرگ و گران کانادا مثل ونکوور حدود 1000 تا 1200 دلار کانادا هست و در شهرهای کوچیک تر هزینه مسکن چیز ی حدود 600 تا 700 دلار هست.

بورسیه های تحصیلی در کانادا

 

یکی از دلایلی که بسیاری از دانشجوها دانشگاه های کانادا رو برای تحصیل انتخاب میکنن امکان گرفتن بورسیه تحصیلی و کمک مالی های دانشگاه ها برای تحصیل در کانادا هست . اگر شرایط شما برای ادامه تحصیل در کانادا ایده آل باشد میتونید به گرفتن بورسیه از دانشگاه ها فکر کنید 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!