مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند ، يه فرصت عالی

مهاجرت به كانادا از راه تحصيل فرزند

راستش رو بگید!

چند بار واسه اینکه از رفتن به مدرسه فرار کنید، شکمتون درد گرفته یا احساس کردید دنیا دور سرتون میچرخه؟! دیگه چه کلک‌هایی سوار کردید تا از سر کلاس نشستن و مشق نوشتن در برید؟!

واقعا روزهای مدرسه خیلی روزهای مهمی هست توی زندگی بچه‌هاتون. خیلی اهمیت داره که توی چه سیستم آموزشی با چه سیاست‌های آموزشی قراره این بخش از زندگی خودشون رو بگذرونن. باید اونقدر برای بچه‌ها جذاب و هیجان‌انگیز باشه که داوطلبانه صبح‌ها از خواب ناز بیدار شن و راهی کلاس‌های مدرسه بشن.

شما چه برنامه‌ای دارید برای اینکه این روزهای زندگی اونها رو به بهترین شکل رقم بزنید؟ تا حالا بهش فکر کردید؟!

از راه‌هایی که بچه‌هاتون از بهترین سیستم‌های آموزشی نهایت استفاده رو ببرن این هست که همراه با اونها به یکی از کشورهای پیشرفته دنیا مهاجرت کنید. خیلی از پدر و مادرها این روزها این دغدغه رو دارن که چطور و کجا یه شرایط آموزشی عالی برای فرزندشون و همینطور یه فرصت فوق‌العاده خوب مهاجرت برای خودشون به وجود بیارن؟ پیشنهاد ما به شما مدرسه‌های کاناداست.

همراه ما باشید تا بهتون بگیم چرا و چطوری باید   مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند    رو تجربه کنید.

 

اهمیت مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند

توی قدرتمند بودن و پیشرفته بودن کشور کانادا هیچ حرفی نیست. بالا بودن سطح کیفیت زندگی توی این کشور هم که شهره خاص و عام هست. و جزء اولین کشورهای دنیا از نظر عالی بودن سطح استانداردهای آموزشی هست. پس تا اینجا هیچ بحثی برای درست بودن تصمیم مهاجرت شما و بچه‌هاتون به کانادا باقی نمیمونه. اما میخوام درباره چند تا از ویژگی‌های مدرسه‌های کانادا واستون بگم که شما رو برای گرفتن ویزای دانش‌آموزی و در ادامه مهاجرت به کانادا از راه تحصیل فرزند تون مصمم‌تر میکنه.

  • بچه‌های شما توی مدرسه‌های کانادا با مدرن‌ترین شیوه‌های آموزشی، تحصیل میکنن و سواد دیجیتال اونها به قدری بالا میره که برای تحصیلات آکادمیک کاملا آماده میشن. چون سواد دیجیتال کافی برای تحصیلات دانشگاهی به شدت ضروری هست.
  • کلاس درس اونها مجهز هست به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل تبلت‌ها و وایت‌بردهای تعاملی و همینطور آزمایشگاه‌های خیلی پیشرفته.
  • زبان انگلیسی بچه‌ها واقعا تقویت میشه و به قدری میتونن روون حرف بزنن که به راحتی توی یه کشور انگلیسی زبان زندگی کنن و برای ادامه تحصیل توی بهترین و عالی‌ترین دانشگاه‌ها چه توی کانادا و چه هر جای دیگه دنیا آماده میشن.
  • توی مدرسه‌های کانادا به خصوص مهدکودک‌ها و دبستان‌ها انواع و اقسام مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی رو آموزش میبینن، ساز موسیقی مورد علاقه خودشون رو یاد میگیرن و توی یه رشته ورزشی حسابی پیشرفت میکنن.
  • کانادا به خاطر سیاست‌های سازگارانه و دوستانه‌ای که با مهاجرها داره مقصد مهاجرت برای خیلی از مردم دنیاست. بچه‌های شما هم به عنوان یه دانش‌آموز خارجی وارد مدرسه‌ها میشن و دوستان بین‌المللی زیادی پیدا میکنن که این تبادل فرهنگ‌ها میتونه تجربه‌های خیلی قشنگی رو برای اونها رقم بزنه. همچنین همین سیاست‌های دوستانه کشور کانادا با دانش‌آموزهای بین‌المللی باعث میشه شما و فرزندتون توی یه محیط کاملا ایمن و منصفانه‌ای زندگی کنید.

 

تحصیلی فرزندان

 

نگاهی به سیستم آموزشی کانادا

برای اینکه بدونید آیا رفتن فرزندتون به کانادا برای تحصیل و مهاجرت به کانادا همراه با فرزند برای خودتون تصمیم خوبی هست یانه، بهتر هست که یه شناختی از سیستم آموزشی این کشور به دست بیارید.

توی کشور کانادا بچه‌ها از 4 تا 18 سالگی به مدرسه میرن که برای همه بچه‌ها اجباری هست. سال‌های مدرسه توی این کشور اینطوری هست که تا 6 سالگی بچه‌ها به مهدکودک میرن. بعد از مهدکودک تا 14 سالگی دوره ابتدایی و در نهایت هم تا 18 سالگی و توی بعضی از ایالت‌ها تا 17 سالگی دوره دبیرستان رو میگذرونن.

شما هم اگه خواستید برای فرزندتون ویزای دانش‌آموزی بگیرید براساس سن اون و ارزیابی اولیه‌ای که انجام میشه، تعیین میکنن که توی چه مقطعی باید درس بخونه و خیلی کاری به دوره‌هایی که توی ایران گذرونده، ندارن.

مدارس کانادا هم به سه نوع مدارس دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی تقسیم میشن که شهریه‌های هر کدوم متفاوت هست.

  • مدارس دولتی کانادا برای شهروندان این کشور کاملا رایگان هست و شما نباید برای گرفتن پذیرش توی این مدارس اقدام کنید.
  • مدارس خصوصی علاوه بر هزینه بیشتری که از شما می‌گیرن امکانات بیشتری هم برای آموزش در اختیار دانش‌آموزها قرار میدن.
  • مدارس شبانه‌روزی هم که آموزش پیشرفته‌ای ارائه میدن و بچه‌ها میتونن توی محیط یا خوابگاه‌های مدرسه اقامت کنن که امنیت خیلی بیشتری برای اونها داره. البته گرون‌ترین مدرسه‌های کانادا هم هستن.

سال تحصیلی مدارس هم دو ترم هست که از سپتامبر تا ژانویه ترم اول و فوریه تا ژوئن ترم دوم تحصیلی هست.

 

گرفتن پذیرش از مدرسه و ویزای دانش‌آموزی

شما هم میتونید پازل زندگی بچه‌هاتون رو جوری بچینید که بتونن تحصیلات موفق و هیجان‌انگیزی توی بهترین مدرسه‌های دنیا تجربه کنن. برای این کار باید برای گرفتن پذیرش از یه مدرسه و اخذ ویزای دانش‌آموزی اونها اقدام کنید.

توی مرحله اول باید مدرسه موردنظرتون رو پیدا کنید و درخواست پذیرش رو برای مدرسه ارسال کنید.

  • سابقه تحصیلی به همراه ریزنمرات و ترجمه اونها
  • توصیه‌نامه از معلم‌ها (در صورت وجود)
  • پاسپورت معتبر
  • پر کردن فرم ثبتنام و پذیرش مدرسه

خب به امید اینکه خبر خوب پذیرش فرزندتون رو بشنوید، باید کمی صبر کنید تا بهتون جواب بدن.

بعد از اینکه نامه پذیرش اومد باید شهریه مدرسه رو پرداخت کنید و نامه پذیرش و سند پرداختی شهریه رو جای امن نگه دارید که برای درخواست ویزا به اونها نیاز دارید.

حالا باید مدارک لازم برای درخواست ویزا رو آماده کنید و یکی از مهمترین کارهایی که اینجا باید حتما انجام بدید این هست که به افسر ویزا ثابت کنید از قدرت مالی بالایی برای ساپورت مالی فرزندتون برخوردار هستید و اینکه اون بعد از تموم شدن دوره مدرسه اگه قصد ورود به دانشگاه‌های کانادا رو نداره، حتما به ایران برمیگرده.

مدارکی که باید برای ویزا آماده کنید اینها هست و بهتره که همه رو کامل و بدون نقص تحویل افسر ویزا بدید تا کارتون زودتر انجام بشه. هم مدارک فرزندتون و هم خودتون که قصد مهاجرت به کانادا همراه با فرزند تون دارید:

  • اسناد تمکن مالی و غیرمالی خونواده و ترجمه اونها
  • پاسپورت معتبر فرزندتون و پدر و مادر
  • نامه پذیرش مدرسه و سند پرداختی شهریه
  • پاسپورت شما که به عنوان همراه مهاجرت میکنید
  • آدرس و شماره تلفن همسر شما که همراهتون نیست و تصویر پاسپورت ایشون
  • نامه‌ای مبنی بر رضایت همسرتون
  • سند پرداخت هزینه بررسی
  • اگه از همسرتون جدا شدید، ارائه مدارک حضانت فرزند
  • اگه همسرتون فوت شده، ارسال گواهی فوت
  • گواهی سلامتی فرزندتون

خب حالا که خیالتون بابت ویزای بچه‌هاتون راحت شد نوبت به خودتون میرسه و باید برای خودتون به عنوان همراه اقدام کنید.

 

مهاجرت به کانادا از راه تحصیل فرزند زیر 18 سال

در حقیقت شما نمی‌تونید فرزند پایین 18 سال خودتون رو تنها و بی‌سرپرست به کانادا بفرستید. شما برای اینکه بتونید ویزای تحصیلی بچه‌هاتون به این کشور رو بگیرید 4 راه دارید.

  • باید سرپرستی اون رو به فرد بالغ و مورد اعتمادی که اقامت دائم کانادا رو داره یا شهروند اونجاست، واگذار کنید.
  • از مدارس شبانه‌روزی کانادا پذیرش بگیرید که خوابگاه در اختیار بچه‌ها میذارن.
  • از home stay ها یا میزبان‌هایی که مورد تایید دولت کانادا هستن استفاده کنید. در واقع فرزند دلبندتون برای مدتی مهمون یه خونواده کانادایی میشه. (اگر خودتون به هر دلیلی نتونستید فرزندتون رو همراهی کنید یکی از راه‌هایی که به تعامل بچه‌ها با فرهنگ‌ها و مردم مختلف و تقویت هر چه بیشتر مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی اونها کمک بزرگی میکنه همین home stay هست.)
  • ولی بهترین راه این هست خودتون یا همسرتون فرزندتون رو توی کانادا و حین تحصیل همراهی کنید.

 

راه چهارم یعنی گرفتن ویزای همراه یا توریستی بهترین و قابل اطمینان‌ترین راه ممکن هست. و خیال خودتون هم راحت‌تره. از طرفی بچه‌ها هم توی شرایط روانی بهتری به مدرسه میرن و درس میخونن. یه فرصت عالی هم برای شما هست تا زبان انگلیسی یا فرانسوی خودتون رو تقویت کنید.

حالا که تونستید مهاجرت همراه با فرزند تون رو بپذیرید، باید قدر فرصت‌ها رو بدونید و ویزای توریستی خودتون رو به ویزای معتبرتری تبدیل کنید.

دو راه دارید تا جای پای خودتون رو توی این کشور محکم کنید.

  • راه اول: انقدر مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی خودتون رو خوب کنید که بتونید از یکی از دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید و از این به بعد شما می‌تونید به عنوان یه دانشجوی بین‌المللی توی این کشور اقامت کنید و خبر خوشحال‌کننده‌تر این هست که بچه‌های شما میتونن از تحصیلات رایگان بهره‌مند بشن.
  • راه دوم: با شناخت از مهارت‌ها و تخصص‌های خودتون باید تلاش کنید از یه مجموعه یا شرکت درخواست کار داشته باشید و work permit دریافت کنید.

 

اگه بتونید یکی از این کارها رو انجام بدید جا داره که بهتون تبریک بگیم. چون شما تا اقامت دائم توی خاک کانادا فاصله زیادی ندارید. در صورتی که دانشجو باشید بعد از دانشگاه میتونید از فرصت‌های کاری عالی توی کانادا استفاده کنید و در نهایت با سیستم اکسپرس اینتری اقامت دائم این کشور رو به دست بیارید. اگه work permit هم بگیرید که خیلی به این نقطه نزدیک‌تر هستید.

کانادا یه کشور فوق‌العاده پیشرفته با فرصت‌های شغلی عالی هست که به شدت از نیروهای متخصص خارجی حمایت میکنه و شما میتونید یکی از اونها باشید.

پس فرصت‌هایی که توی مسیر مهاجرت به کانادا از راه تحصیل فرزند تون هست رو از دست ندید و برای زندگی توی یه کشور قدرتمند و پیشرفته خودتون رو آماده کنید.

شرایط خاص خودتون رو با ما در میان بذارید. مشاورهای ما برای کمک به شما آماده هستند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!