معادل سازی مدارک تحصیلی ایرانی توسط موسسه wes

معادل سازی مدارک تحصیلی ایرانی توسط موسسه wes

مشخصا شما برای اقدام به مهاجرت به کانادا نیاز دارید که مدارک تحصیلی خودتون رو که توی ایران از دانشگاه و موسسات عالی معتبر گرفتید معادلسازی کنید . اما چه جوری میتونیم برای معادلسازی مدارک تحصیلی ایرانی مون اقدام کنیم ؟ با یه جستجوی ساده تو فضای وب قطعا متوجه میشید که اسم یه موسسه به نام WES تو تمام راهنماها تکرار شده و گفته شده که شما برای معادلسازی مدارک تحصیلی ایرانی تون باید از طریق موسسه WES اقدام کنید . خب پس قدم اول این هستش که بریم سراغ اینکه اصلا سازمان WES کانادا چی هست و ارزیابی این سازمان شامل چه مدارکی میشه و تاییدیه این سازمان چه قدر اعتبار و ارزش داره ؟

معادلسازی مدارک تحصیلی ایرانی توسط موسسه WES

سازمان WES که در اصل مخفف 3 کلمه انگلیسی World Education Services هست یه نهاد و سازمان رسمی و مورد تایید دولت کانادا و آمریکا هست که وظیفه اصلی این سازمان یا موسسه تایید و معادل سازی مدرک تحصیلی متقاضیان مهاجرت به این کشورها هست . پس اگر شما قصد دارید که با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کنید حتما لازمه معادلسازی مدارک تحصیلی ایرانی تون رو توسط این موسسه انجام بدید . از طرف دیگه اگر شما جزو افرادی هستید که از طریق پروسه Skill Worker قصد مهاجرت به کانادا رو دارید هم لازمه معادلسازی مدارک تحصیلی ایرانی تون رو توسط این موسسه انجام بدید.

روش های ارزشیابی مدارک تحصیلی توسط موسسه WES

باید بگیم که ارزیابی مدارک تحصیلی توسط موسسه WES به دو صورت انجام میشه :

  • Document by document که از این روش بیشتر افرادی میتونن استفاده کنن که قصدشون مهاجرت کاری به کانادا از طریق فرآیند کاری هست
  • Course by course که روشی هست که بیشتر برای افرادی کاربرد داره که قصدشون مهاجرت تحصیلی به کانادا هست

چه نوع مدارکی را باید به موسسه WES ارسال کنیم ؟

به طور کلی سازمان WES برای هر کشور با توجه به شرایطش قوانین خاصی رو وضع کرده و طبق همون قوانین تمام مدارک ارسالی بررسی میشن . مدارکی که شما میتونید برای ارزیابی به این موسسه ارسال کنید شامل این موارد میشه:

  • مدرک ترجمه شده دیپلم و ریز نمرات
  • نامه آموزش و پرورش منطقه ای که در اون تحصیل کردید که توی اون نامه رسما اعلام شده که شما تحصیلات تون تموم شده و پایین این نامه رو دادگستری و وزارت امور خارجه هم امضا و تایید کردن
  • مدارک دانشگاهی تون و ریز نمرات همراه اون که ترجمه شده

نکته مهم : فقط حواس تون باشه که این موسسه بعد از ارزیابی هیچ مدرکی رو برای شما ارسال نمیکنه و برنمیگردونه پس قطعا هیچ وقت نباید اصل مدارک تون رو برای اونها راسال کنید و فقط کافیه مدارک ترجمه شده تون رو  بعد از ترجمه رسمی و گرفتن امضاهای مربوطه برای این موسسه به صورت پاکت مهر و موم شده همراه با شماره ارجاع از طرف دانشگاه تون به این موسسه ارسال کنید.

چه جوری مدارک تحصیلی مون رو به موسسه WES ارسال کنیم ؟

مشخصا یکی از سوالات مهم در زمینه معادلسازی مدارک تحصیلی ایرانی اینه که حالا ما چه جوری میتونیم مدارک خودمون رو برای این موسسه ارسال کنیم ؟

اگر در گذشته های نه چندان دور شما قصد معادلسازی مدارک تحصیلی ایرانی رو داشتید مجبور بودید قطعا مدارک رو با پست ارسال کنید . اما این روزا با آنلاین شدن همه چیز حتی ارسال مدارک تحصیلی برای معادلسازی و تایید اعتبار هم میتونه آنلاین انجام بشه . پس برای ارسال مدارک به موسسهWES لازمه با توجه به قوانینی که توی سایت این موسسه هست اقدام به آپلود مدارک کنید .

چه قدر زمان می بره که مدارک توسط Wes ارزیابی بشه؟

این هم یکی از سوالات پر تکرار متقاضیانی هست که میخوان کار معادلسازی مدارک تحصیلی ایرانی شون رو تو کمترین زمان ممکن انجام بدن . از اونجایی که همونطوری که گفتیم چند وقتی هست که مراحل انجام این کار آنلاین شده معمولا بعد از آپلود و ارسال مدارک توسط شما نهایتا تا 6-7 روز بعد از ارسال جواب تاییدیه مدارک تون برای شما ارسال میشه . پس نسبت به بقیه مراحل کاری برای مهاجرت انقدر طولانی نیست که شما اذیت بشید.البته اگر بازم عجله بیشتری دارید و وقت زیادی ندارید میتونید یه مبلغ اضافی رو پرداخت کنید که جواب استعلام تون در حدود 2 یا 3 روزه بیاد.

اعتبار تاییده معادلسازی مدارک تحصیلی ایرانی WES چه قدره ؟

باید بگیم که خیال تون راحت باشه، از اونجایی که موسسه WES مدارک رو با توجه به استانداردهای آمریکا ارزیابی میکنه برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا یا آمریکا رو دارن یکی از مهم ترین و اصلی ترین و پر اعتبار ترین معیارهای سنجش هست. اما آیا اگه امسال مدارک مون رو برای ارزیابی ارسال کردیم ولی به هر دلیلی نتونستیم مهاجرت کنیم این مدارک تا همیشه اعتبار دارن ؟ مشخصا نه. اعتبار ارزیابی این سازمان 5 ساله هست و اگر شما  تو این 5 سال اقدامی نکنید لازمه مجدد برای تمدید اعتبار اقدام کنید.

هزینه خدمات معادلسازی مدراک تحصیلی ایرانی WES چه قدره ؟

باز هم یکی از سولات پر تکرار متقاضیان مهاجرت و ارزیابی مدارک تحصیلی اینه که این فرآیند چه قدر هزینه برداره ؟

اگر شما جزو اون افرادی هستید که میتونید خودتون شخصا ارسال مدارک رو انجام بدید و پیگیری کنید هزینه پرداختی تون شاید چیزی حدود 250-260 دلار کانادا باشه اما اگر به هر دلیلی این امکان رو ندارید و لازمه توسط یه موسسه مهاجرتی این کار براتون انجام بشه قطعا با توجه به تعرفه موسسه این مبلغ میتونه متفاوت باشه.

اما برای اینکه خودتون بتونید به خوبی این پروسه رو طی کنید و معادلسازی مدارک تحصیلی ایرانی تون به درستی انجام بشه و پروسه مهارجرت تون گرفتار پیچیدگی های بیشتر نشه حتما باید برای ارسال مدارک حسابی حواس تون رو جمع کنید و تمام توضیحاتی که این موسسه در زیر هر بخش ارسال فرم ها داده رو با دقت زیاد مطالعه و اجرا کنید. مثلا یکی از چیزهای مهمی که باید حسابی بهش توجه کنید و اشتباه نکنید اینه که دقت کنید کجاها این موسسه مدارک اصل ازتون خواسته و کجاها کپی خواسته و یا نوع فایل هایی که باید بفرستید به صورت پی دی اف هست یا عکس یا .. و فقط در صورت درست بودن مراحل ارسال مدارک هست که میتونید امیدوار باشید تاییدیه شما توی زمانی که در نظر گرفتید براتون ارسال میشه و کارتون عقب نمیافته.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!