محل اسکان دانشجویی در کانادا ( معرفی 5 نوع متنوع )

محل اسکان دانشجویی در کانادا ( معرفی 5 نوع متنوع )

مشخصا یکی از لذت بخش ترین لحظه های زندگی  هر فردی که هدفش مهاجرت تحصیلی به یه کشور دیگه است اون لحظه ای هست که درخواستش برای ادامه تحصیل یا مهاجرت به هر شکلی به اون کشور پذیرفته میشه و دیگه کم کم باید بار و بندیلش رو جمع کنه برای رفتن به کشور مقصد. اما شاید این خوشحالی و شادی مدت زمان زیادی طول نکشه و بلافاصله با فکر کردن به هزینه های بالای  اسکان دانشجویی در کانادا  و سایر هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا سریع تر از چیز یکه فکرش رو بکنید تبدیل به استرس بشه . اما با خوندن ادامه این مقاله و اطلاع پیدا کردن از تمام گزینه های اسکان برای دانشجویان بین المللی در کانادا میتونید بدون استرس و با چشم باز بهترین انتخاب رو برای محل اقامت تون در طول تحصیل داشته باشید.

انواع محل اسکان دانشجویی در کانادا

انتخاب محل اسکان دانشجویی در کانادا برای شما به عوامل مختلفی بستگی داره. مثلا ممکنه مدت زمان تحصیل شما در دانشگاه های کانادا کمتر از 1 سال باشه یا بلند مدت باشه، از طرف دیگه دانشگاه و شهری هم که برای تحصیل انتخاب کردید از جمله عواملی هستند که تو انتخاب محل سکونت تون خیلی تاثیر گذار هستن.

گزینه 1 : اسکان داخل دانشگاه یا On- Campus

جالبه بدونید که خیلی از دانشگاه های کانادا در داخل محوطه خود دانشگاه یا در محوطه ای نزدیک به خود دانشگاه یه سری محل اسکان یا آپارتمان و سوئیت دارن که مختص دانشجویان همون دانشگاه هست. البته معمولا این نوع ساختمون ها مثل همین خوابگاه های دانشجویی تو ایران هست که یه راهرو طولانی پر از اتاق های کنار ِهم کنار ِهم هست که تو هر اتاق ممکنه از یک نفر تا چند نفر زندگی کنن. از طرف دیگه فضاهایی مثل حمام و آشپزخونه تو این خوابگاه ها به صورت اشتراکی هست .بعضی از این نوع خوابگاه های دانشجویی سلف و محل غذاخوری هم دارن ولی بعضی هاشون هم ندارن و خودتون مجبور به غذا درست کردن هستید.

شاید در نگاه اول زندگی تو این نوع خوابگاه کمی سخت به نظر برسه اما خیلی از دانشجوها تو سال اول ورودشون ترجیح میدن از همین اقامت گاه ها برای اسکان استفاده کنن. اگر انتخاب شما هم همین هست لازمه بعد از گرفتن نامه پذیرش نسبت به رزرو اتاق تون اقدام کنید .

از لحاظ صرفه اقتصادی انتخاب این سبک اسکان دانشجویی در کانادا برای خیلی از دانشجو ها کاملا مقرون به صرفه هست .

 

گزینه 2 ::خوابگاه یا Residence / Dormitory

گزینه دوم اسکان دانشجویی در کانادا برای خیلی از دانشجوها انتخاب خوابگاه های دانشجویی هست که اغلب نزدیک به محل خود دانشگاه هستن و رفت و آمد از اونها به دانشگاه خیلی راحت تر هست. این نوع خوابگاه ها هم دقیقا مثل مورد قبلی یه سری فضاهای اختصاصی و اشتراکی داره و گاهی تو بعضی از خوابگاه ها تفکیک جنسیتی هم وجود داره و خوابگاه دخترونه و پسرونه از هم جدا هستن . زندگی تو این فضا هم خوبی ها و بدی های خودش رو داره . شما تو این خوابگاه ها تو یه محیطی هستید که همه هم سن و سال شما هستن و تو شرایط مشابهی هستن پس قطعا میتونید زودتر با محیط کانادا و شرایط جدید سازگار بشید.

 اسکان دانشجویی در کانادا

گزینه 3 :خانه های شهری یا  Townhouse

یکی دیگه از گزینه های اسکان دانشجویی در کانادا خانه هایی هست که در داخل شهرهای مختلف از طرف دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار میگیره ، این خونه ها هم مثل خوابگاه دارای چندین اتاق هستن که تو هر کدوم از اتاق ها یک نفر امکان زندگی داره. قسمت آشپزخونه و اتاق پذیرایی هم تو این خونه ها به صورت اشتراکی استفاده میشه.

 

گزینه 4 :اقامت دانشجو در  خارج از دانشگاه Off-Campus

حالا شاید شما جزو اون افرادی باشید که دوست نداشته باشید به هر دلیل در خانه ها و اتاق های اشتراکی زندگی کنید و نیاز داشته باشید خانه یا اتاقی کاملا مستقل برای خودتون داشته باشید . اضافه بر شرایط شخص ای که دارید گاهی هم ممکنه اصلا خوابگاه ها هیچ جایی برای شما نداشته باشن و شما مجبور به انتخاب گزینه های دیگه ای باشید. به این شکل شما باید به کمک سایت های آنلاین ها دنبال خانه بگردید و خودتون مستقیم با صاحب خونه ها وارد مذاکره بشید. هزینه اجاره خونه هم بر اساس شهری که در اون اقامت دارید و همین طور امکاناتی که هر خانه داره کاملا متفاوته. اما الزاما این هزینه بیشتر از هزینه خوابگاه نیست و گاهی ممکنه خانه های ارزان تر از اقامتگاه های دانشجویی هم پیدا کنید . البته ممکنه این شکلی مجبور باشید که برای موارد دیگه ای مثل مبلمان و وسایل آشپزخونه و این جور چیزها هزینه کنید.

گزینه 5 :اقامت در کنار یک خانواده کانادایی یا Homestay

یکی دیگه از روش های ارزان اسکان دانشجویی در کانادا زندگی کردن در کنار یه خانواده کانادایی هست که اصطلاحا به اون Host family  یا  Homestay میگن . اگر شما جزو اون افرادی باشید که معاشرت با دیگران رو به شدت دوست دارید و دل تون میخواد هر چه سریع تر با فرهنگ کانادایی آشنا بشید و با آدم های بومی بیشتر ارتباط بگیرید شاید این روش به شدت به دردتون بخوره.البته یکی دیگه از تاثیرات مثبتی که این نوع محل اقامت برای شما داره اینه که مجبورید به زبان انگلیسی تو زندگی روزمره صحبت کنید که این باعث تقویت زبان تون میشه.در زمانی که شما با یه خانواده کانادایی زندگی میکنید علاوه بر اینکه ممکنه حس خونواده داشتن و گرمی رو تو دوران سخت جدایی از خانواده خودتون تجربه کنید میتونید تو فعالیت های فرهنگی و خانوادگی هم شرکت کنید و از یه سری مزایا هم مثل اینترنت و … هم استفاده کنید.

تمام این مواردی که تا به اینجا برای اسکان دانشجویی در کانادا گفتیم همه شون برای اقامت طولانی مدت مناسب بودن. اما اگر هدف شما اقامت کوتاه مدت تر باشه میتونید از هتل های ارزون قیمت استفاده کنید یا از طریق سایت های مثل Airbnb اقامتگاه های موقت پیدا کنید و اضافه بر اینکه یه اتاق شخصی بهتون میدن گاهی صبحانه یا یه وعده رایگان رو هم شامل میشه که به این طریق میتونید تو هزینه هاتون صرفه جویی کنید و مشخصا یکی از مزایای این نوع اتاق ها همون نزدیک شدن به فرهنگ کانادایی و تقویت زبان انگلیسی هست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!