شرایط گرفتن ویزای ویزیتوری کانادا ( مدارک +انواع این ویزا)

شرایط گرفتن ویزای ویزیتوری کانادا ( مدارک +انواع این ویزا)

فرقی نمیکنه شما به چه انگیزه و هدفی میخواید وارد خاک کانادا بشید، برای سفر یا دیدن اقوام و نزدیکان یا تحصیل در دانشگاه های کانادا یا به هدف سرمایه گذاری و گسترش کسب و کارتان یا هر چیز دیگه ای . مهم اینه که شما برای ورود به خاک کانادا به هر دلیلی نیاز به ویزا دارید . یکی از انواع ویزاهای کانادا ویزای ویزیتوری هست که احتمالا اگر چند وقتی باشه که در پی گرفتن ویزای کانادا باشید حتما اسم ویزای ویزیتوری کانادا به گوش تون خورده .

ویزای ویزیتوری کانادا چی هست ؟

قبل از اینکه بریم سراغ شرایط و تعریف ویزای ویزیتوری چیزی که باید بدونیم اینه که اصلا به چه کسی ویزیتور کانادا گفته میشه ؟ ویزیتور کانادا  به فردی گفته میشه که به هدف کوتاه مدت مثل شرکت در یه کنفرانس یا حضور در یک جلسه کاری و تجاری یا درمان پزشکی یا هر هدف مشابه ای قصد داره وارد خاک کانادا بشه . تو اکثر کشورها از جمله کانادا برای هر مسافری که به یکی از این دلایل قصد سفر به اون کشور رو داره انواع مختلفی از ویزای ویزیتوری تعلق میگیره که هر شخصی بر حسب شرایط خودش میتونه از این راه برای ورود به کانادا اقدام کنه.

تفاوت ویزای ویزیتوری و ویزای توریستی

ویزای توریستی و ویزای ویزیتوری هر دو جزو ویزاهای کوتاه مدت ورود به کانادا هستن و تنها تفاوتی که دارن روش اخذ هر کدوم از این ویزاها هست . ویزای توریستی معمولا برای کسایی صادر میشه که به هدف سفر تفریحی یا تعطیلات قصد سفر به کانادا رو دارن و ویزای ویزیتوری بیشتر برای افرادی صادر میشه که به هدف تجاری یا کسب و کاری و یا دیدن اقوام نزدیک شون قصد سفر به کانادا رو دارن.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای ویزیتوری

کانادا هم مانند هر کشور دیگه ای قوانین خاص خودش رو برای دادن ویزای ویزیتوری داره که ممکنه با سایر انواع ویزاهای دیگه کمی متفاوت باشه ولی مدارک اصلی ای که از شما خواسته میشه معمولا این موارد هست :

  • شما باید ریز برنامه سفر خودتون شامل جزئیات مربوط به پروازتون و محل اقامت تون رو ارائه
  • مدارک تجاری و تحصیلی مورد نیاز برای اخذ ویزا
  • ارائه پرینت تمکن و حساب بانکی متناسب با نوع ویزای درخواستی تون
  • مدارک بیمه و معاینه پزشکی معتبر که نشان از سلامت روحی و جسمی شما باشه
  • رسید هزینه های پرداخت شده برای درخواست ویزا مطابق با آخرین اعلام
  • ترجمه شناسنامه متقاضی ویزای ویزیتوری به انگلیسی
  • ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل فرزند  (در صورتی که فرزند خودتون رو باید به خودتون به این سفر ببرید)
  • ترجمه سند ازدواج تون (در صوری که با همسرتون قصد سفر به کانادا رو دارید)
  • گذرنامه یا پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • کپی بلیط رفت و برگشت
  • فتوکپی پاسپورت حامی و یا دعوت کننده (در صورتی که از طریق دعوت نامه میخواید ویزا بگیرید)

 

 

 ویزای ویزیتوری کانادا

انواع ویزای ویزیتوری کانادا

همونطور که گفتیم برای گرفتن ویزای ویزیتوری شما ممکنه اهداف مختلفی داشته باشید که دقیقا بر حسب همون اهداف ویزای ویزتوری هم به انواع مختلفی تقسیم میشه که شامل این موارد هست :

ویزای تجاری برای تجارت و سفرهای کاری : برای گرفتن ویزای ویزیتوری به هدف تجاری باید حتما نشون بدید که صرفا فقط قصد فعالیت تجاری تو کانادا دارید .

ویزای ملاقات با اعضای خانواده و آشنایان : در صورتی که شما از طرف یکی از نزدیکان و اعضای خانواده تون دعوتنامه داشته باشید میتونید برای گرفتن این نوع ویزا اقدام کنید.

ویزای ویزیتوری کانادا برای برای تغییر مسیر ترانزیت : گاهی شما ممکنه برای رسیدن به مقصد دیگه و کشور دیگه ای تو یکی از فرودگاه های کانادا فرود داشته باشید در این صورت گاهی ممکنه لازم باشه که ویزای ویزیتوری بگیرید.

ویزای پزشکی و درمانی

ویزای توریستی برای سفر تفریحی

 

مراحل دریافت ویزای ویزیتوری کانادا

مشخصا مانند هر ویزای دیگری برای گرفتن ویزای ویزیتوری هم باید از طریق وب سایت سفارت فرم درخواست ویزا رو به صورت الکترونیکی تکمیل کنید. بعد از پر کردن فرم مربوطه باید هزنیه تعیین شده رو هم از طریق کارت اعتباری یا حواله بانکی پرداخت کنید . بعد از گذروندن این مرحله باید مدارک لازم رو روی سایت بارگذاری کنید . بعد لازمه برای برای تست بیومتریک که شامل عکس و انگشت نگاری هست  یه سفر برید به کشورهایی که سفارت کانادا رو دارن مثل ترکیه، امارت ، ارمنستان و گرجستان و.. / بعد از ثبت درخواست تون یه کد رهگیری براتون صادر میشه که از طریق اون میتونید روال اداری و نتیجه پرونده تون رو دائم چک کنید .

تمکن مالی لازم برای گرفتن ویزای ویزیتوری کانادا

احتمالا همه تون میدونید که برای گرفتن هر نوع ویزای بر حسب نوع ویزا شما لازمه تمکن مالی خودتون رو به دولت کانادا اثبات کنید و در غیر این صورت درخواست شما رد میشه . مثلا برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا شما لازمه به اندازه 1 سال تحصیل در این کشور تمکن مالی داشته باشید یا برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری باید به اندازه ای که تعیین کردید برای سرمایه گذاری و همین طور هزینه های زندگی تو کانادا تمکن مالی داشته باشید . برای گرفتن ویزای ویزیتوری هم دقیقا همین جوریه فقط اینکه به صورت دقیق اینجا مشخص نشده که چه قدر باید تمکن مالی داشته باشید اما حداقل برای گذران زندگی طی مدتی که میخواید کانادا باشید و همین طور برای برگشت از کانادا باید تمکن مالی خودتون رو اثبات کنید.

دلایل رد شدن درخواست ویزای ویزیتوری

برای رد شدن درخواست هر ویزایی مشخصا عوامل مختلفی میتواند موثر باشد مثل :

نداشتن شغل و در آمد ثابت در ایران و انگیزه برنگشتن به کشورتون

گاهی اتفاقا حضور یکی از نزدیکان شما میتونه دلیل ریجکتی شما باشه چون اینجوری احتمال برگشت تون کمتر میشه

عدم تطابق اطلاعاتی که فرستادید با مدت زمان درخواست ویزاتون

نداشتن تمکن مالی مناسب

سو پیشینه کیفری

ارسال مدارک اشتباه یا جعلی

مدت زمان اعتبار ویزای ویزیتوری

ویزای ویزیتوری به صورت یکبار ورود و یا چند بار ورود صادر میشه و مدت زمان اعتبارش 6 ماهه هست که مشخصا بعد از گذشت این زمان باید خاک کانادا رو ترک کنید . و اگر در شرایط خاصی مجبور بشید که تو کانادا بمونید حتما باید نسبت به تمدید ویزای خودتون اقدام کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!