دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و اقدامات بعد از آن

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و اقدامات بعد از آن

میدونید بدترین اتفاقی که ممکنه تو فرآیند مهاجرت یا حتی سفر به یه کشور دیگه اتفاق بیافته چیه ؟ به نظر من ریجکت شدن ویزا یا رد شدن درخواست ویزا. واقعا مگه از این هم بدتر میشه که بعد از کلی تلاش و گذروندن چالش های فراوان وگرفتن پذیرش تحصیلی، برای ویزای کانادا اقدام کنی و بعد هم رد بشی! بله خیلی هم بده و برای اینکه بدتر از این هم نشه باید با  دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا  آشنا بشید تا اگر درخواست تون برای گرفتن ویزا رد شد، بدونید ممکنه به چه دلایلی رد شده باشه و چی کار باید بکنید.

ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

همونطور یکه تو مقالات قبلی هم گفنیم، کانادا با بیش از 80 دانشگاه و حداقل 240 کالج، جزو کشورهایی هست که به شدت علاقعه مند به پذیرش دانشجوی بین المللی هست اما در کنار این ممکنه شما یا خودتون یا از دوستان و بستگان نزدیک تون کسایی رو بشناسید که با رزومه خیلی خوب و شرایط مناسب، در کمال ناباوری، درخواست شون برای ویزا رد شده و شنیدن یا تجربه این میتونه خیلی ناامید کننده باشه.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

پس بهتره قبل از هر اقدامی دلایل دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا رو بدونیم و ازشون آگاه باشیم تا در صورت امکان از وقوع اونها جلوگیری کنیم تا همچین اتفاق بدی برای ما نیافته.

از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا میتونیم به این ها اشاره کنیم :

نداشتن وابستگی و ارتباط عمیق خانوادگی در ایران

یکی از بزرگترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا میتونه این باشه که بیشتر اعضای خانواده شما تو کانادا یا کشورهای دیگه باشن و شما هیچ وابستگی عاطفی و ارتباط خانوادگی ای تو اینجا نداشته باشید که دلیلی برای برگشت داشته باشید.

برعکس اگر اکثر اعضای خانواده شما در ایران باشن و در عین حال دارایی های مالی خوبی هم اینجا داشته باشن ، ممکنه همین قضیه یه دلیل محکم و خوبی باشه برای آفیسر اداره مهاجرت تا بتونه حرف شما رو بپذیره که شما بعد از پایان تحصیلات تون به ایران برمیگردید و قصد مهاجرت ندارید . پس هر گونه شک و شبهه ای که شما با حرف هاتون یا دلایل و مدارک دیگه برای افسر اداره مهاجرت ایجاد کنید که دلیل محکمی باشه برای اینکه شما ایران رو میخواید ترک کنید به قصد برنگشتن، احتمال اینکه درخواست ویزاتون رد بشه، خیلی زیاد میشه . برعکس شما باید از هر دلیل و شاهدی استفاده کنید که اثبات کنید شما فقط قصدتون تحصیل هست و بعد از تحصیل قصد دارید به کشورتون برگردید .

نداشتن هیچ پشتوانه شغلی در ایران

اون دسته از افرادی که سابقه شغلی دارن حتما باید از طرف کارفرمای فعلی شون یه نامه شبیه تعهد نامه یا قول همکاری بگیرن مبنی بر اینکه شما به عنوان فردی که تو این شرکت مشغول به کار هستید، بعد از اینکه درس تون تو کانادا هم تموم شد و به کشور برگشتید قراره با اونها به همکار یتون ادامه بدید. به این شکل شما به افسر اداره مهاجرت این پیام رو میدید که به خاطر حفظ شغل تون هم که شده بعد از تحصیلات تون قصدتون این هست که به کشور برگردید .

اگر هم در حال حاضر شغلی ندارید،  اگر بتونید به هر طریقی اثبات کنید که هدف شما اینه که با تحصیل تو اون رشته خاص تو کانادا به عنوان یه متخصص به کشور برگردید و بعد از برگشت شغل مناسبی برای خودتون پیدا میکنید احتمال ریجکت شدن تون خیلی کمتر میشه.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

نداشتن سابقه هیچ سفری

یک دیگه از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا میتونه این باشه که شما تا به این سن که رسیدید هیچ سفر با بازگشتی به کشور خودتون نداشتید . یعنی اصلا هیچ سابقه سفری براتون ثبت نشده و این میتونه یکی از دلایل ریجکت شدن ویزاتون باشه .

از دیگر دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا :

  • شما نتونستید آفیسر اداره مهاجرت رو قانع کنید که تمکن مالی کافی دارید
  • ممکنه مدارک لازم رو به طور درست و کامل ارسال نکرده باشید
  • ممکنه برنامه تحصیلی شما برای اداره مهاجرت گنگ و مبهم باشه
  • عد م تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسه در حدی که مد نظر اداره مهاجرت هست

 

بعد از رد شدن ویزای تحصیلی در کشور کانادا چه کار باید بکنیم ؟

مشخصا همه ما باید این رو بدونیم که چیزی در حدود 30-40 درصد درخواست های ویزای تحصیلی کانادا ممکنه ازطرف اداره مهاجرت رد بشه و احتمال رد شدن ویزاهای دانشجویی هم بیشتر از ویزای تحصیلی دانش آموزی هست. به همین دلیل هر کسی که برای گرفتن پذیرش تحصیلی میخواد اقدام کنه باید آماده رد شدن ویزاش هم باشه و باید بدونه که چه اقداماتی لازمه بعد از ریجکت شدن انجام بده .

بعد از رد شدن درخواست ویزاتون شما از طرف آفیسر اداره مهاجرت یه ایمیل یا نامه ای رو دریافت میکنید که توی متن اون نامه دلایل رد شدن ویزای شما آورده شده . تو این لیست آفیسر فقط دلایل اولیه رد شدن ویزای شما رو برای شما لیست کرده اما اگر به هر دلیلی شما نیاز به توضیحات بیشتری داشته باشید این حق رو دارید که از آفیسر سفارت کانادا بخواید تا توضیحات بیشتری به شما بده. تو این شرایط شما خودتون میتونید ارزیابی کنید که دلایلی که ارائه شده قانع کننده و منطقی هست یا نه . مشخصا اگر دلیل رد شدن ویزای تحصیلی شما این بوده که مدارک رو ناقص ارسال کردید، مقصر خود شما بودید و دلایل ریجکتی هم کاملا منطقی هست و شما لازمه یه بار دیگه مدارک کامل رو ارسال کنید .

اما اگر به نظر خودتون دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا تون اصلا منطقی نبود میتونید درخواست تجدید نظر بدید. البته زمان تجدید نظر معمولا خیلی طولانی هست و ممکنه شما از برنامه تحصیلی تون عقب بیافتید و به همین خاطر باید با دانشگاه تون در ارتباط باشید و این مورد رو باهاشون در میون بذارید.

این روزها با شیوع بیماری کرونا ریجکت شدن ویزاهای تحصیلی نسبت به سالهای گذشته بیشتر هم شده و از اونجایی که مراحل دریافت ویزای تحصیلی به شدت هزینه بر هست بهتره شما قبل از هر اقدامی مطمئن بشید که شانس بالایی برای گرفتن ویزا دارید و احتمال ریجکت شدن تون کمتر هست . البته شما ممکنه تمام مدارک تون هم درست و کامل باشه، اما این روزا به خاطر درخواست های زیاد ویزا برای کانادا از طرف کشورهای مختلف و شلوغی سفارت ها ممکنه صرفا به خاطر همین شلوغی و اینکه نمیشه به همه درخواست ها پاسخ مثبت بدن یا حتی خطای آفیسرها به خاطر شلوغ بودن بیش از حد درخواست شما رد بشه که این میتونه از بدشانسی شما باشه.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!