بهترين رشته های تحصيلی در كانادا رو می‌شناسید؟

بهترین رشته تحصیلی

بهترین رشته های تحصیلی در کانادا

نشد من یه روز اینستاگرام رو باز کنم و خبر مهاجرت یکی از دوست‌ها و آشناها و در و همسایه رو نخونم!

و هربار هم بیشتر از قبل جاستین ترودو رو تحسین کردم. یه جور عجیبی موج مهاجرت به کانادا انگار هیچ وقت نمیخواد فروکش کنه و اولین انتخاب هر فردی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی میگیره کانادا هست.

البته که باید هم اینطور باشه! کدوم کشوری هست که همه ویژگی‌های لازم برای یه زندگی عالی رو با هم داشته باشه؟!

همینکه مسئله آموزش یه مسئله کاملا جدی برای دولت کانادا هست باعث میشه بهترین و قدرتمندترین سیستم آموزشی با بالاترین استانداردها رو توی کشورش پیاده کنه. دانشگاه‌های کانادا طیف وسیعی از رشته‌های دانشگاهی رو پوشش میده اما توی بعضی از اونها بهترین هست و گاهی حرف اول رو میزنه.

یه نکته جالب دیگه توی سیستم آموزشی این کشور، منعطف بودن آموزش هست. در واقع کانادا اومده تنوع جالبی از موسسات آموزش عالی ارائه داده مثل کالج و پلی‌تکنیک و دانشگاه و مدرسه‌های حرفه‌ای که شما با توجه به هدفی که دارید می‌تونید هرکدوم از اینها رو انتخاب کنید. و مدارک خیلی ارزشمندی رو کسب کنید و به راحتی جذب بازار کار این کشور بشید.

یکی دیگه از جذابیت‌های این کشور که همه ما رو به سمت خودش میکشه این هست که برای کانادایی‌ها مهم نیست که شما کی هستید و از کجا اومدید، اونها به گرمی از شما استقبال میکنن. سعی میکنن شرایطی رو فراهم کنن که شما بین اونها احساس امنیت کنید و نهایت لذت رو از حضور توی کانادا ببرید. و این یکی از فاکتورهایی هست که سطح کیفیت زندگی رو توی این کشور بالا میبره.

حتی با خوندن این مطالب هیجانزده میشم و دلم میخواد هر چه زودتر خودم رو به دوست‌هام توی کانادا برسونم. برای همه ما روشن هست که  مهاجرت به کانادا از راه تحصیل  راحت‌ترین راه برای رسیدن به اهدافمون هست. برای اینکار باید بدونیم میخواییم توی چه رشته‌ای به تحصیلات خودمون ادامه بدیم و بهترین رشته های تحصیلی در كانادارو بشناسیم.

رشته های تحصیلی کانادا

 

 

 6 تا از بهترین رشته‌ های تحصیلی در کانادا اینجاست

خب همونطور که گفتیم کانادا میتونه بهترین مقصد برای ادامه تحصیل توی هر رشته‌ای باشه. اما یه سری رشته‌ها هستن که دانشگاه‌های این کشور توی دنیا برای ارائه این رشته‌ها حرف اول رو میزنن و حسابی طرفدار دارن. امروز میخواییم راجع به پرطرفدارترين رشته هاي دانشگاهي در كانادا حرف بزنیم.

 

  • دوره‌های علوم کامپیوتر و IT

بچه‌های علوم کامپیوتر و نرم‌افزار و IT همه جای دنیا کلی طرفدار دارن. کامپیوترها به یه بخش جدایی‌ناپذیر از کسب و کارها تبدیل شدن و تکنولوژی هم با سرعت عجیبی داره رشد میکنه، به همین خاطر فرصت‌های شغلی خیلی عالی برای متخصص‌های حوزه علوم کامپیوتر و فناوری ارتباطات ایجاد میشه. توی کانادا مدیر پروژه‌های IT و مهندس‌های نرم‌افزار بین 10 شغل برتر هستن که تقاضای خیلی بالایی برای اون‌ها وجود داره. البته این میزان تقاضاها توی همه دنیا بالا رفته چرا که علوم مرتبط با کامپیوتر و IT مثل هوش مصنوعی و رباتیک، علم داده، محاسبات ابری، مدیریت شبکه، مخابرات، اینترنت، تجارت الکترونیک، سیستم‌های اطلاعاتی و … در حال پیشرفت هستن و همین موضوع باعث شده که خیلی از دانشجوهای بین‌المللی برای تحصیل توی این رشته‌ها سرودست میشکونن و به کشوری مثل کانادا مهاجرت میکنن تا تحصیلات خودشون رو ادامه بدن. حالا اینکه چرا کانادا؟ الان بهتون میگم!

کانادا بخاطر استانداردهای آموزشی خیلی بالا و باکیفیتی که داره بین علاقمندان به علوم کامپیوتر خیلی محبوب هست. برنامه‌های تحصیلی علوم کامپیوتر توی دانشگاه های کانادا آموزش‌های پیشرفته‌ای رو به دانشجوها ارائه میده و مزایای خیلی خوبی برای اونها داره.

  • مهم‌ترین این مزایا این هست که سیستم آموزشی یکپارچه کانادا با برنامه‌های متنوعی که داره دانشجوهای بین‌المللی رو برای مشاغل پردرآمد مرتبط با کامپیوتر آماده میکنه و اونها میتونن به راحتی جذب بازار کار کانادا بشن و در صورت اثبات خودشون به صورت دائم توی این کشور زیبا زندگی کنن.
  • گرفتن ویزای دانشجویی و پذیرش از دانشگاه‌های این کشور نسبت به کشورهای دیگه راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر هست.
  • و اینکه دانشگاه‌های کانادا مدارک خیلی معتبری به دانشجوهای بین‌المللی ارائه میده که توی همه دنیا اعتبار بالایی داره و اونها رو به عنوان یه نیروی کار متخصص می‌پذیرن.

شما میتونید توی همه مقاطع دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنید.

طبق  World University Ranking برای سال 2022، 27 تا از دانشگاه‌های کانادا جزء برترین‌های دنیا توی علوم کامپیوتر هستن. که از بین اینها دانشگاه‌های Toronto، Montreal، Waterloo، British Columbia و McGill حرف اول رو میزنن.

 

  • دوره‌های MBA

رشته MBA یکی از بهترين رشته هاي تحصيلي در كانادا با بالاترین میزان حقوق توی این کشور به حساب میاد. این رشته در عین حال که شما رو برای موفقیت توی سطح جهانی آماده میکنه یاد می‌گیرید که به عنوان یه مدیر توی موقعیت‌های چالش‌برانگیز کسب و کارتون محکم قدم بردارید و به راه‌حل‌های کارآمد برسید و در نهایت هم باعث موفقیت سازمانتون بخاطر تصمیم‌های هوشمندانه خودتون بشید.

براساس رتبه‌بندی QS توی سال 2022، 11 دانشگاه کانادایی بین 200 دانشگاه برتر دنیا که در اونها MBA تدریس میشه حضور دارن.

علاوه بر استانداردهای بالا و کیفیت فوق‌العاده عالی سیستم آموزشی کانادا توی حوزه MBA، فرآیند صدور ویزا و مهاجرت خیلی راحت‌تر از کشورهای دیگه اتفاق میفته. همه ما از پیچیده بودن روند ویزا خبر داریم که خیلی وقت‌ها میتونه برای دانشجوها دلسردکننده باشه.

اما کانادا بخاطر سیاست‌های سازگارانه‌ای که با مهاجران خودش داره یک مزیت بزرگ تونسته توی این مورد نسبت به کشورهای دیگه به دست بیاره.

حالا اینکه هزینه‌های تحصیلی هم مقرون به صرفه‌تر هست و حتی بورسیه‌های تحصیلی هم کمک زیادی به دانشجوهای بین‌المللی میکنن مزید بر علت میشه که کانادا رو یکی از بهترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی توی رشته‌ای مثل MBA بدونیم.

فرصت‌های کار بیشمار و جذابی هم که توی این کشور فراهم هست، انگیزه خیلی خوبی برای دانشجویان علاقمند به این رشته میتونه باشه. دولت کانادا همیشه از کسب و کارهای کوچیک و SMEها و استارتاپ‌ها حمایت کرده و همیشه فرصت‌هایی رو ایجاد کرده تا فارغ‌التحصیل‌های رشته MBA بتونن به راحتی توی این کشور کارآفرینی کنن.

شرکت‌های خدمات مالی و مشاوره، شرکت‌های مبتنی بر تکنولوژی و همینطور SMEs که در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین واحدهای استخدام فارغ‌التحصیل‌های MBA هستند از بهترین فرصت‌های شغلی بچه‌های MBA محسوب میشن.

دوره تحصیلی MBA توی کانادا 2 ساله هست که گذروندن اون توی هر دانشگاه هزینه‌های خاص خودش رو داره. که میتونیم بگیم یه چیزی بین 20 هزار تا 88 هزار برای دانشگاه‌های مختلف، متغیر هست. اما خبر خوب اینکه با کمک بورسیه تحصیلی میشه این هزینه‌ها رو به حداقل رسوند.

از یه طرف دیگه هم اینکه بعد از تموم شدن دوره تحصیلی، میتونید با گرفتن مجوز کار، درخواست اقامت دائم توی کانادا بدید و واسه اکسپرس اینتری امتیازات خوبی رو به دست بیارید.

دانشگاه‌های Torento، British Columbia، McGill، Western و York از بهترین دانشگاه‌هایی هستن که شما برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اون هم توی رشته MBA میتونید برای گرفتن پذیرش اقدام کنید.

 

  • دوره‌های رسانه، ارتباطات و روزنامه‌نگاری

از عالی‌ترین و بهترين رشته هاي تحصيلي در كانادا، میشه Journalism، Media و Communication رو نام برد. در واقع میتونیم دانشگاه‌های کانادا رو یه انتخاب عالی بدونیم برای تحصیل توی این حوزه‌ها. چرا که این دانشگاه‌ها توی سطح جهانی آموزش‌های خودشون رو ارائه میدن و هرساله فارغ‌التحصیل‌های زیادی هم از این دانشگاه‌ها مدرک معتبر دریافت میکنن.

از وقتی هم که پای رسانه‌های دیجیتال، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی آنلاین به دنیا باز شده تقاضا برای تحصیل توی این رشته‌ها هم افزایش پیدا کرده و مسیرهای شغلی جدیدی رو باعث شده.

روزنامه‌نگاری و رسانه‌ها، صنعتی در حال تحولات سریع هستن بطوریکه طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2025، 480 فرصت شغلی توی کانادا برای این حوزه‌ها ایجاد میشه.

این دوره‌ها دانشی رو که برای کار توی رسانه‌ها ضروری هست رو به دانشجوها آموزش میده مثل مهارت‌های ارتباطی عالی نوشتاری و گفتاری، تفکر انتقادی، تحقیق و داشتن نگرش اخلاقی و مسئولیت پذیری.

هیچ فرقی نداره که شما برای رسانه‌های سنتی مثل روزنامه‌ها یا رادیو و تلویزیون کار کنید یا توی رسانه‌های دیجیتال مثل شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها فعال باشید، تحصیل توی رشته‌های روزنامه‌نگاری و رسانه و ارتباطات به شما این امکان رو میده که به مخاطب خودتون در ارتباط با موضوعاتی که توی زندگی اونها ضروری هست آگاهی و دانایی کامل بدید.

کشور کانادا فرصت‌های شغلی خوبی برای فارغ‌التحصیل‌های بین‌المللی این رشته‌ها ارائه میده. روزنامه‌نگاری، برنامه‌ریز رسانه، پژوهشگر بازار، مدیر شبکه‌های اجتماعی، روابط عمومی، کپی رایتر، جلوه‌های بصری و انیمیشن‌سازی و طراحی‌های خلاقانه و گرافیکی از جمله این شغل‌های پرکاربرد هستن.

بهترین دانشگاه‌های کانادا که برای تحصیل توی این رشته‌ها Centennial College، Trent، University of Fraser Valley، Saskatchewan Polytechnic، Sheridan College، Humbler Institute of Technology and Advanced Learning هستن که میتونید برای یه دوره تحصیلی حرفه‌ای روی اونها حساب کنید.

 

  • دوره‌های پزشکی و سلامت

خب از محبوب و چشمگیر بودن رشته پزشکی هم که دیگه نمی‌تونیم بگذریم. حالا فکر کنید این رشته رو توی یکی از دانشگاه‌های کانادا بخونید! مطمئنا مثل یه آرزوی برآورده شده میمونه. بدون اغراق پزشکی رو میشه یکی دیگه از بهترين رشته هاي تحصيلي در كانادا دونست.

طبق رتبه‌بندی که QS اعلام کرده، از بین 100 دانشگاه برتر پزشکی سال 2021، 7 تا از این دانشگاه‌ها برای کشور کانادا هستن. دانشگاه‌های Toronto، McGill، British Columbia، Montreal و Alberta از بهترین‌های کانادا برای تحصیل رشته‌های پزشکی هستن.

البته این هم خوب هست بدونید که صنعت پزشکی و بهداشت کانادا از نظر بیشترین تعداد اشتغال، سومین کشور دنیاست. که این موضوع خودش خیلی وسوسه کننده ست تا چمدونت رو ببندی و به قلب کانادا مهاجرت کنی. این رو هم فراموش نکنید که مسیر راحتی در پیش ندارید. انتخاب مهاجرت تحصیلی اون هم به کانادا و اون هم توی رشته پزشکی که از پرطرفدارترين رشته هاي دانشگاهي در كانادا ست، برای شما کلی رقیب از نقاط دیگه دنیا میاره. چرا که علاوه بر آموزش‌های باکیفیتی که سیستم آموزشی کانادا به شما ارائه میده، برای این صنعت ارزش زیادی هم قائل هست. پزشک‌های کانادا سالانه به طور متوسط 39 درصد بیشتر از همه مشاغل حقوق دریافت میکنن. حالا این رو اضافه کنید به پاداش پولی 3 تا 6 درصد سالانه همراه با افزایش 10 درصدی حقوق هر 14 ماه. خب پس خیلی عجیب نیست اگه جوون‌های زیادی از هر گوشه دنیا بخوان با شما برای تصاحب یه صندلی توی دانشگاه‌های کانادا رقابت کنن.

اگه میخوایید توی دانشگاه‌های کانادا پزشکی بخونید باید یه دوره تحصیل 3 تا 5 ساله رو بگذرونید که این هم بستگی داره به دانشگاهی که انتخاب کردید و قوانین اون دانشگاه و همینطور سابقه تحصیلی خود شما.

Job Bank Canada  یه گزارشی داده که براساس اون 55.32٪ فارغ‌التحصیل‌های پزشکی، رشته پزشک خانواده رو انتخاب کردن و بعد از اون پزشک عمومی و دندونپزشک‌ها بیشترین محبوبیت رو دارن. و بیشترین تعداد مشاغل توی کانادا رو همین‌ دانشجوها به خودشون اختصاص دادن.

خب همونطور که گفتیم دندونپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های پزشکی توی کاناداست و تعدادی از بهترین دانشگاه‌های دنیا توی این حوزه هم متعلق به این کشور هست. دانشگاه‌هایی مثل British Columbia، Montreal، McGill، Western Ontario، Dalhousie و Alberta از عالی‌ترین این دانشگاه‌ها هستن. شما باید یه چیزی حدود 6 سال توی این رشته تحصیل کنید که توی این مدت گواهی دولتی جراحی دندان یا ارتودنسی هم دریافت می‌کنید.

 

  • دوره‌های مهندسی

کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا مدارک مهندسی متفاوت و متنوعی رو ارائه میدن که برای همه دانشجوهای دنیا خاص و رویایی هست. شما میتونید طیف وسیعی از رشته‌های مهندسی از برق و شیمی گرفته تا مهندسی کشاورزی و محیط زیست و زیست پزشکی رو انتخاب کنید و اون رو تا مقاطع بالاتر کارشناسی ارشد و دکترا ادامه بدید.

مقطع کارشناسی دوره‌های مهندسی کانادا به این شکل هست که شما سال اول اصول اولیه مهندسی رو یاد میگیرید و از سال دوم زمینه تخصصی رشته‌ای که انتخاب کردید شروع میشه.

طبق آماری که WUR 2022 (World University Ranking 2022) اعلام کرده دانشگاه‌هایی از کانادا مثل Toronto، British Columbia، McGill، Waterloo و Alberta جزء بهترین دانشگاه‌های جهان هستن که شما میتونید برای تحصیل توی دوره‌های مهندسی اونها رو انتخاب کنید.

 

  • دوره‌های اقتصاد

اگه علاقمند به اقتصاد خرد و کلان و ریسک و سود و پول و مفاهیمی مثل اینها هستید و دوره کارشناسی خودتون رو توی رشته‌های مرتبط با موفقیت و انگیزه بالا گذروندید، خب شما همین حالا هم شرایط لازم رو برای مهاجرت تحصیلی به کانادا برای گذروندن کارشناسی ارشد اقتصاد توی بهترین دانشگاه‌های دنیا دارید. از اونجایی که این رشته از بهترين رشته هاي تحصيلي در كانادا هم به حساب میاد پس بهتره معطل نکنید و اقدامات لازم رو انجام بدید.

خبر خوب اینکه شما بعد از تموم شدن دوره تحصیلی خودتون میتونید به عنوان یه اقتصاددان، مشاور یا تحلیل‌گر اقتصادی، متخصص داده، تحلیل‌گر ریسک مالی و سرمایه‌گذاری و همینطور متخصص بازار سهام به دنیای حرفه‌ای وارد بشید و درآمد خیلی عالی داشته باشید.

دانشگاه‌های هدف شما هم که جزء بهترین‌ دانشگاه‌های دنیا از نظر کیفیت برنامه‌های کارشناسی ارشد اقتصاد هستن میتونن دانشگاه‌های Toronto، British Columbia، McGill، Western و York باشن.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!