بورسیه تحصیلی کانادا رو از دست ندید

مهاجرت به کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

وقتی فکر مهاجرت به سرمون میزنه، اون هم مهاجرت تحصیلی، درسته که حتی رویای اون هم شیرین هست اما مدام یه ماشین حساب دستمون گرفتیم و دونه دونه هزینه‌ها رو میزنیم توی ماشین تا ببینیم چقدر مهاجرت واسمون آب می‌خوره. واقعا هزینه‌های مهاجرت یکی از بزرگترین موانعی هست که میتونه توی مسیر رسیدن ما به هدفمون قرار داشته باشه.

اما می‌دونید کِی این رویا واستون شیرین‌تر میشه؟

اینکه بلیط کانادا توی جیبتون باشه و قراره برید سر کلاس بشینید بدون اینکه یه دلار کانادا پرداخت کرده باشید!

اگه قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید همون موقعی که دارید توی رشته‌ها و دانشگاه‌ها می‌چرخید تا انتخاب کنید کجا و چی بخونید، حتما پیگیر بورسیه‌هایی که اون دانشگاه به دانشجوهای خودش هم میده باشید. چون این امکان وجود داره که شما تمام شرایط لازم برای دریافت بورسیه رو داشته باشید، پس مطمئنا نباید این فرصت رو از دست بدید.

ما هم توی این محتوا می‌خواییم راجع به انواع بورسیه تحصیلی کانادا صحبت کنیم. چه اون‌هایی که دانشگاه‌ها ارائه میدن و چه اونهایی که دولت برای دانشجوهای بین‌المللی در نظر گرفته.

 

انواع بورسیه تحصیلی کانادا رو بشناسیم

کانادا بین دانشجوهای بین‌المللی بخاطر سیستم آموزشی قدرتمند و کیفیت بالای زندگی و طبیعت فوق‌العاده زیباش یه کشور محبوب برای مهاجرت تحصیلی شناخته شده. بورسیه‌های زیادی هم ارائه میده که به این محبوبیت این کشور اضافه میکنه. بورسیه‌های متنوعی رو می‌تونید توی کانادا پیدا کنید. مهم‌ترین اونها بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی دولتی هستن.

 

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های کانادا

شاید بشه گفت دانشگاه‌های کانادا برای دانشجوهای بین المللی سالانه بیشتر از 800 بورسیه تحصیلی ارائه میده. این بورسیه‌ها به طور متوسط ​​2500 دلار کمک هزینه ماهانه مثل هزینه‌های تحصیل، اقامت، بیمه درمانی و کمک هزینه سفر رو پوشش میدن.

شما هم می‌تونید برای این کمک هزینه‌های تحصیلی درخواست بدید و رویاتون رو برای نشستن روی صندلی یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا به واقعیت تبدیل کنید.

بورسیه‌های دانشگاه Waterloo

دانشگاه واترلو یه بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجوهای بین المللی اون هم برای تحصیل توی هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه میده. این بورسیه تا 10000 دلار ارزش داره.

تاریخ نهایی درخواست این بورسیه برای دوره‌های کارشناسی 1 فوریه هست و برای کارشناسی ارشد و دکترا باید به وبسایت دانشگاه یه سری بزنید.

دانشگاه واترلو دو بورسیه یا اسکالرشیپ ارائه میده:

 

بورسیه دانشگاه Montréal

شما اگه بتونید از دانشگاه مونترال بورسیه‌ بگیرید از پرداخت شهریه معاف میشید. دانشجوهای بین المللی از سراسر جهان میتونن برای این بورسیه توی همه دوره‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا درخواست بدن.  بورسیه‌های دانشگاه مونترال تا 27300 دلار توی هر سال هزینه‌های تحصیلی دانشجو رو پوشش میده.

ددلاین درخواست بورسیه هم دوبار در سال یعنی 1 فوریه و 1 سپتامبر هست.

برای دریافت این بورسیه باید حتما مجوز تحصیلی یا study permit رو داشته باشید.

برای اینکه از جزئیات بیشتر این اسکالرشیپ و اینکه چطور باید درخواست بدید باخبر بشید به این سایت سر بزنید.

 

بورسیه دانشجویی بین‌المللی کالج Douglas

این بورسیه فقط برای دانشجوهای بین‌المللی هست که توی مقطع کارشناسی میخوان پذیرش بگیرن. تا 7000 دلار کانادا از هزینه های تحصیل رو پوشش میده. توی هر سال تحصیلی هم حداکثر 5 نفر موفق میشن این بورسیه رو بدست بیارن.

سه بار توی سال یعنی 31 ژانویه، 31 می و 30 سپتامبر می‌تونید برای این بورسیه درخواست بدید.

برای نحوه درخواست و جزئیات بیشتر حتما این سایت رو مطالعه کنید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه Saskatchewan

این بورسیه فقط شامل دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجوهای بین المللی میشه. تا 20000 دلار برای دکترا و 16000 دلار برای کارشناسی ارشد هم کمک هزینه تحصیلی سالانه ارائه میده. فرصت نهایی برای درخواست این بورسیه هم 28 فوریه هست.

به  سایت دانشگاه ساسکاچوان برید و اطلاعات بیشتری به دست بیارید.

 

بورسیه دانشگاه Toronto

برنامه بورسیه بین‌المللی Lester B. Pearson 2022 که دانشگاه تورنتو ارائه میده یک بورسیه با بودجه کامل برای دانشجوهای بین‌المللی هست. این اسکالرشیپ فقط 37 جایگاه اون هم برای دوره کارشناسی داره که شامل هزینه‌های شهریه، کتاب، هزینه های جانبی و پشتیبانی کامل اقامت به مدت چهار سال میشه.

زمان نهایی هم برای ارسال درخواست 17 ژانویه هست. بقیه اطلاعات و اینکه چطور درخواست بدید رو توی سایت دانشگاه تورنتو میتونید بخونید.

 

بورسیه‌های دانشگاه British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا دو نوع بورسیه برای دوره کارشناسی ارائه میده:

  • Outstanding International Student (OIS) Award
  • International Major Entrance Scholarships (IMES)

ظرفیت این اسکالرشیپ‌ها هم با توجه به بودجه سالانه دانشگاه متفاوت هست و شما میتونید تا 15 ژانویه برای این فرصت خوب درخواست بدید. پس به سایت دانشگاه بریتیش کلمبیا برید و اطلاعات لازم رو به دست بیارید.

 

بورسیه‌های دانشگاه Dalhousie

بورسیه تحصیلی دانشگاه دالاهو برای تحصیل توی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجوهای بین‌المللی ارائه میشه. ارزش این بورسیه 30000 دلار است و هزینه‌های ماهانه، اقامت، تحصیل و بیمه درمانی رو پوشش میده. تا 15 ژانویه هم فرصت دارید درخواست خودتون رو ارسال کنید.

جزئیات بیشتری رو توی سایت دانشگاه دالاهو مطالعه کنید.

بورسیه دانشگاه Canada West

این بورسیه فقط برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه میشه. تا 20000 دلار هزینه‌های تحصیلی دانشجوهای کارشناسی و 10000 دلار هم برای دانشجوهای کارشناسی ارشد پوشش میده. مهلت شما هم برای درخواست این کمک هزینه تحصیلی همون ددلاین پذیرش دانشگاه هست.

شما میتونید اطلاعات بیشتر رو برای دریافت International Student Leaders Award توی وبسایت دانشگاه West مطالعه کنید.

 

بورسیه دانشگاه McGill

دانشگاه مک‌گیل هم برای همه مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکترا به دانشجوهای بین‌المللی کمک هزینه تحصیلی میده. این بورسیه برای دانشجوهای کارشناسی 8500 دلار سالانه هست. کمک هزینه مربوط به دوره‌های تحصیلات تکمیلی رو می‌تونید توی سایت دانشگاه مک‌گیل ببینید.

مهلت شما برای ارسال درخواست این بورسیه همون ددلاین پذیرش این دانشگاه هست. حتما به وبسایت دانشگاه مک‌گیل برید و اطلاعات تکمیلی‌تر رو مطالعه کنید.

 

بورسیه‌های دانشگاه Calgary

اگه می‌خوایید برای دوره کارشناسی پذیرش بگیرید می‌تونید از فرصت بورسیه دانشگاه کلگری استفاده کنید. کمک هزینه‌هایی به مبلغ 20000 دلار و 15000 دلار که به صورت سالانه قابل تمدید هستند به دانشجوهای بین‌المللی که از ترم پاییز توی هر کدوم از برنامه‌های مقطع کارشناسی وارد سال اول میشن، به عنوان کمک هزینه تحصیلی پرداخت میشه.

برای درخواست این اسکالرشیپ می‌تونید 1 دسامبر و 1 مارس اقدام کنید.

جزئیات بیشتر رو هم درباره انواع بورسیه‌های کلگری توی وبسایت این دانشگاه پیدا کنید.

 

بورسیه تحصیلی

 

چند نمونه بورسیه تحصیلی کانادا 

  • Vanier Canada Graduate Scholarships

دولت کانادا برنامه بورسیه تحصیلی Vanier Canada Graduate Scholarships (Vanier CGS)  رو از سال 2008 شروع کرد تا بتونه دانشجوهای دکترا رو از سطح دنیا جذب کنه. بورسیه vanier یک دوره سه ساله هست و توی این مدت دولت کانادا از دانشجوهای بین‌المللی حمایت میکنن و کمک هزینه‌ای به ارزش 50000 دلار رو برای اونها در نظر میگیره.

این اسکالرشیپ برای زمینه‌های تحقیقاتی مثل علوم طبیعی، مهندسی، سلامت، علوم اجتماعی و انسانی ارائه میشه. شما میتونید جزئیات بیشتری از این بورسیه رو توی سایت vanier CGS پیدا کنید.

 

  • Banting Postdoctoral Fellowships

برنامه کمک هزینه تحصیلی Banting Postdoctoral به بهترین متقاضیان فوق دکترا چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی کمک مالی میکنه که به رشد اقتصادی، اجتماعی و پژوهشی کشور کانادا کمک بزرگی بشه. دولت کانادا این اسکالرشیپ رو برای حوزه‌های تحقیقاتی مثل سلامت، علوم طبیعی یا مهندسی و علوم اجتماعی یا انسانی درنظر گرفته. که به مدت دو سال طول میکشه. به ازای هر سال هم دانشجوهای بین‌المللی رو با کمک هزینه‌ای به مبلغ 70000 دلار حمایت میکنه. تا 15 اکتبر هم فرصت هست که مدارک خودتون رو کامل برای اونها ارسال کنید.

وبسایت دولت کانادا بهترین منبع هست تا اطلاعات کافی رو در این زمینه به دست بیارید.

 

  • IDRC Research Awards (International Development Research Center)

مرکز تحقیقاتی توسعه بین‌المللی کانادا در تلاش هست تا محقق‌های سراسر دنیا رو جذب کنه تا با تحقیق روی موضوعاتی مثل سیستم‌های غذایی مقاوم در برابر آب و هوا، آموزش و پرورش و علوم مختلف، سلامت جهانی، سیاست‌گذاری و ارزیابی، و اقتصادهای فراگیر پایدار به پیشرفت‌هایی هرچه بیشتر دست پیدا کنن.

اگر پروپوزال تحقیقاتی شما انتخاب بشه، برای مدت 12 ماه با حقوقی بین 42033 تا 48659 دلار کانادا به عنوان دریافت کننده جایزه پژوهشی IDRC ملحق میشید تا در مورد موضوعی که دارید تحقیق کنید.

این فرصت برای دانشجوهایی که قصد تحصیل توی مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا دارن فرصت خیلی خوبی هست.

 

 

کشور کانادا هر ساله فرصت‌های بین‌المللی زیادی رو برای همه مردم دنیا ایجاد میکنه. این بورسیه‌های تحصیلی کانادا از همون فرصت‌های عالی هستند که شرایطی رو برای دانشجوهای کشورهای جهان فراهم میکنن تا شانس تحصیل توی بهترین دانشگاه‌های دنیا رو داشته باشن.

شما هم اگه قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید میتونید نهایت استفاده رو از بورسیه تحصیلی کانادا بهره ببرید. نه تنها مدرک شما توی دنیا از اعتبار فوق‌العاده بالایی برخوردار هست بلکه می‌تونید بعد از تحصیل توی کانادا بمونید و اقامت دائم بگیرید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینجا شروع کن!

ما به تو کمک می کنیم که با خیال راحت به کانادا مهاجرت کنی! اگر تو این مسیر به کمک نیاز داری اینجا پیام بده!